در حالی فرماندار گرگان کمبود روغن در سطح فروشگاه‌ها و مغازه‌های این شهرستان را " شایعه" خوانده که بسیاری از شهروندان برای خرید روغن با مشکل مواجه هستند؛ ضمن اینکه دستگاه متولی تنظیم بازار نیز نسبت به کمبود روغن در بازار اذعان دارند.

وقتی فرماندار گرگان گلایه‌های شهروندان را نمی‌شنود/کمبود روغن " شایعه" است!

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان ، در دو سه هفته گذشته تقریبا در همه مناطق کشور از جمله استان گلستان، میزان عرضه روغن خوراکی در بازار با کاهش مواجه شد و بسیاری از مردم برای خرید روغن با مشکل مواجه شدند.

این اتفاق در گلستان بنا به گفته معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با یک هفته تأخیر نسبت به دیگر استان‌ها رخ داد و  مراجعه شهروندان به فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مغازه‌های سطح شهر و حتی روستاها، گواه کمبود روغن خوراکی بود. ضمن اینکه اگر بنا به ادعای فرماندار گرگان، تولید و توزیع روغن مانند قبل است چه لزومی به تعیین سهمیه بندی و توزیع روغن تنظیم بازاری وجود دارد؟

درویشعلی حسن زاده حتی به اختصاص سهمیه روغن تنظیم بازاری به استان خبر داد و گفت: 760 تن سهمیه تنظیم بازار و 500 تن سهمیه نیز به فروشگاه‌های زنجیره‌ای اختصاص یافته و به مرور در حال توزیع است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرده که تا پایان هفته مشکلات مردم برای خرید و تأمین روغن خوراکی کاهش پیدا کند. ضمن اینکه توزیع روغن تنظیم بازار به صورتی در حال توزیع است که بتوان جلوی گرانفروشی را گرفت.

حسن زاده با اشاره به تعیین فروشگاه‌های منتخب برای عرضه روغن خوراکی گفته برای شهر گرگان هم 50 محل پیش بینی شده و در سایر شهرستان‌ها نیز فروشگاه‌ها و مکان‌هایی در نظر گرفته شده است.

وی از پیگیری برای تأمین روغن موردنیاز برخی صنوف هم خبر داد و گفت در تلاش هستیم تا روغن واحدهای صنفی را جذب کنیم تا به مصرف بخش خانوار فشار  وارد نشود.

با اینکه دستگاه متولی تنظیم بازار درباره کمبود روغن خوراکی در سطح استان اذعان دارد اما محمد حمیدی، فرماندار گرگان پس از انتشار گزارش‌هایی درباره این موضوع، آن را " شایعه" دانسته و از مردم خواسته که به این موضوعات توجه نکنند!

حمیدی گفته فروشندگان اذعان داشته‌اند که میزان خرید مردم نسبت به گذشته 3 برابر بیشتر شده که این امر به خاطر شایعه کمبود روغن بوده که تقاضای مردم را افزایش داده است.

فرماندار گرگان این را هم گفت که تولید و توزیع روغن در سطح شهرستان مانند قبل در حال انجام است. در حالی‌که کارخانه‌های تولیدکننده برای تأمین مواد اولیه دچار مشکل هستند و حتی مدیر یکی از کارخانجاتی که چند روز قبل استاندار از آن بازدید کرد گفته بود ظرفیت تولید 300 تن روغن را دارد اما به علت کمبود مواد اولیه اکنون 100 تن تولید می‌کند.

فرماندار گرگان به جای اینکه با کمک دستگاه‌های متولی بر نحوه توزیع روغن خوراکی بین شهروندان نظارت داشته باشد، اصل موضوع را که همه مسئولان به آن اذعان دارند، منکر شده و آن را شایعه دانسته است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار