نویسنده کتاب‌های کودکان و نوجوانان در نشست مجازی انجمن داستان‌نویسان نوجوان کانون پرورش فکری استان گلستان گفت: برای روایت وقایع تاریخی در داستان می‌توان از شخصیت‌های تخیلی بهره گرفت.

شخصیت‌های تخیلی می‌توانند روایت‌گر وقایع تاریخی داستان باشند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حمیدرضا شاه‌آبادی در این نشست که با موضوع «نگاه داستان پردازانه به رویدادها» برگزار شد با بیان این مطلب افزود: انتخاب نگاه روایت کننده در خلق رمان بسیار اهمیت دارد.
وی خاطر نشان کرد: روایت داستان از زبان اول شخص، دست نویسنده را بازتر می‌گذارد تا بتواند هر آنچه در ذهنش می‌گذرد بیان کند و با سلیقه مخاطب هماهنگ شود.
شاه‌آبادی خطاب به نوجوانان داستان‌نویس گلستانی یادآور شد: زمانی که به انتخاب یک موضوع و سبک دست می‌زنید باید اجزا و عناصری که در هر یک از بخش‌ها استفاده می‌کنید، با یک‌دیگر هم‌خوانی داشته باشد.
نویسنده رمان «لالایی برای دختر مرده» در ادامه اظهار داشت: بستر برخی داستان‌ها واقعی است اما شخصیت‌های تخیلی می‌توانند در این بستر واقعی قرار بگیرند و از این طریق وقایع تاریخی که در جامعه اتفاق افتاده تحلیل شود.
 در ادامه این نشست، شاه‌آبادی به پرسش‌های اعضای انجمن داستان‌نویسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان در زمینه‌ی اصول و تکنیک‌های نوشتن داستان، روایت‌گری چندگانه، شیوه‌های سوژه‌یابی و پردازش درست شخصیت‌های داستانی و... پاسخ گفت.
این نشست با حضور مجازی مدیرکل، معاون فرهنگی، کارشناسان، مربیان و بیش از ۱۲۰ عضو انجمن مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان گلستان هم‌زمان با هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی برگزار شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار