الوند گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا گروه های جهادی دانش آموزی در شهرستان گرگان پرتلاش بودند و نسبت به رزمایش مواسات، ضدعفونی معابر و غیره اقدام کردند.

تلاش گروه های جهادی دانش آموزان گرگانی برای حصر خطرهای کرونا

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، با شیوع ویروس کرونا، جهادی دوباره در کشور به راه افتاد و بسیاری از بسیجیان تلاش کردند که با روحیه جهادی طغیان کرونا را در جامعه مهار کنند.

 

هر بسیجی در یک لباس تلاش کرد که در این ایام که ترس بیماری کووید19 همه وجود مردم را فرا گرفته برای خدمت به خلق الله اقدام کند لذا بسیجیان جامعه پزشکی در خط مقدم، روحانیت جهادی با حضور در بیمارستان ها در خصوص کفن و دفن میت اقدام کردند و بسیجیان بی شماری نیز از ضدعفونی معابر و تولید ماسک و تهیه بسته های معیشتی برای افراد آسیب دیده قدم های بزرگی برداشتند که باعث شد مدیریت بسیجی اسوه و الگویی برای دیگر کشورها در ایام کرونا باشد.

 

این روحیه و کار جهادی که عامل پیروزی ما در برابر سدهای مشکلات است این بار در ایام کرونا نیز به کار آمد و کشور توانست کرونا را یک سال با کمترین مخاطره پشت سر بگذارد.

 

در مجموعه اقشار مختلف بسیج یکی از گروه هایی که در این زمینه هم پرتلاش عمل کرد و توانست هم در حوزه علمی و هم در حوزه مقابله با کرونا به خوبی عمل کند بسیج دانش آموزی بود.

 

تعطیلی مدارس از یک سو و مخاطرات کرونایی از سویی دیگر گرچه بار مشکلات دانش آموزان را در سال تحصیلی گذشته و امسال دو چندان کرده بود اما با این وجود در کنار تحصیل دانش آموزان جهادگر خدمات ارزنده ای را به جامعه ارائه کردند.

 

به سراغ «محمد الوند»، جانشین حوزه بسیج دانش آموزی فجر سپاه گرگان رفتیم تا در این زمینه با وی گفتگو کنیم.

 

*گروه های جهادی دانش آموزی در گرگان در ایام کرونا چه اقداماتی را رقم زدند؟

از ابتدای شیوع ویروس کرونا گروه جهادی فعالیت های گسترده ای را از گندزدایی و ضدعفونی معابر و اماکن پرتردد آغاز کردند و با تهیه ماسک و لوازم بهداشتی و ضدعفونی کننده نسبت به کاهش دغدغه خانواده ها به ویژه خانواده های نیازمند اقدام کردند.

 

همچنین با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بسیجیان دانش آموز در مسیر کمک های مومنانه و مواسات نیز گام برداشتند و توانستند با توجه به نیازهای دانش آموزان و خانواده ها نسبت به این رزمایش مواسات و همدلی اقدام کنند.

 

*چه میزان تهیه ماسک و کمک های معیشتی از سوی گروه های جهادی دانش آموزی اتفاق افتاد؟

بیش از یک هزار ماسک توسط این گروه های جهادی تامین شد و همچنین در بجث کمک های معیشتی در مرحله نخست یک هزار بسته با همکاری آموزش و پرورش، مدارس و فرمانده هان پایگاه بسیج دانش آموزی اقدام شد.

 

در گام دوم نیز با توجه به اینکه در آستانه سال تحصیلی جدید قرار داشتیم نسبت به تهیه بسته های معیشتی و لوازم التحریر اقدام شد.

 

در راستای جمع آوری این کمک های مومنانه پویش «همکلاسی مهربان» راه اندازی شد و در قالب این پویش نسبت به تهیه البسه، کیف و کفش مورد نیاز دانش آموزان اقدام شد.

 

در این مرحله نسبت به توزیع 350 قلم لوازم التحریر شامل دفتر، مداد، پاکن و غیره 100 کیف و 150 مورد کفش اقدام شد.

 

 در مرحله سوم نیز به موضوع سال تحصیلی جدید توجه شد و نسبت به تهیه کیف و کفش و لوازم التحریر و بسته معیشتی اقدام کردیم.

 

*در آستانه هفته بسیج نیز قرار داریم آیا این حمایت ها تداوم خواهد داشت؟

بسته های معیشتی در هفته بسیج نیز در نظر گرفته می شود و در هفته بسیج 200 الی 300 بسته معیشتی را برای توزیع بین نیازمندان تامین خواهیم کرد.

 

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بسیجیان دانش آموز بیش از 50 میلیون تومان در قالب رزمایش مواسات و همدلی نسبت به تهیه بسته های معیشتی اقدام کردند.

 

*در ایام کرونا دانش آموزان آسیب های زیادی دیدند در این زمینه و حمایت های بسیج دانش آموزی توضیح دهید؟

یکی از مهمترین آسیب های کرونا، تعطیلی مدارس بود و دانش آموزان وسایل ارتباطی و اینترنت نداشتند و بسیج دانش آموزی از طریق تربیت معلم نسبت به ایجاد گروه های جهادی برای تدریس اقدام کرد و سعی شد در این ایام از این ظرفیت استفاده شود و دانش آموزان در مناطق محروم که به گوشی و شبکه شاد دسترسی ندارند آموزش ببینند و در صورت بیمار شدن معلمان به کرونا نیز از این ظرفیت برای جایگزینی معلم استفاده شود.

 

*از اقدامات گروه های جهادی دانش آموزان ضدعفونی مدارس بود در این خصوص توضیح دهید؟

تقریبا تمامی مدارس شهرستان ضدعفونی شده است و گروه جهادی محور و محلات کار می کنند و با استفاده از مدیران مدارس و عوامل ضدعفونی مدارس را در دستور کار قرار دادیم.

 

همچنین علاوه بر این موضوع در بحث کنکور گروه جهادی به کمک دانش آموزان شتافتند و نسبت به آموزش دانش آموزان اقدام کردند.

 

*چه تعداد گروه جهادی با شما همکاری کردند؟

تلاش شد به تعداد واحدهای مقاومت در سطح مدارس یعنی 110 واحد بسیح گروه جهادی تشکیل دهیم که تقریبا حدود 70 تا 75 گروه جهادی در این ایام برای برنامه های مختلف از ضدعفونی مدارس و غیره اعزام شدند.

 

در ایام کرونا دغدغه بسیج دانش آموزی این بود که فضا و ارتباط قطع نشود و کانال هایی نیز تشکیل شد و در آن محتوا و برنامه های فرهنگی نیز داشتیم و در برخی از مدارس نیز در هفته دفاع مقدس با توجه به شرایط استان و رعایت پروتکل های بهداشتی نسبت به گرامیداشت این هفته و سخنرانی های کوتاه در فضای مجازی اقدام کردیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار