استاندار گلستان تاکید کرد

استاندار گلستان گفت: در هفته جاری در کمیسیون لوایج مصوب شد که بندرخشک در استان گلستان ایجاد شود.

تصویب بندرخشک در کمیسیون لوایح

به گزارش گلستان 24، هادی حق شناس عصر امروز در شورای برنامه ریزی و توسعه استان گلستان که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، اظهار کرد: در هفته جاری در کمیسیون لوایج مصوب شد که بندرخشک در استان گلستان ایجاد شود.

وی به مصوبه منطقه آزاد اینچه برون اشاره کرد و گفت: امیدواریم با ایجاد این منطقه آزاد زمینه توسعه استان فراهم شود.

حق شناس به ایجاد بیمارستان 64 تختخوابی مراوه تپه اشاره کرد و افزود: این بیمارستان توسط بنیاد علوی ساخته شد و این بیمارستان یکی از مجهزترین بیمارستان های منطقه به شمار می رود.

وی بابیان اینکه بحث زهکشی در استان گلستان قبل از دولت روحانی مطرح نبود، افزود: مردم منطقه پس از زهکشی اراضی وضعیت معیشتی بهتری دارند.

این مقام مسئول بیان کرد: نزدیک به یک هزار میلیارد تومان برای سدنرماب هزینه شده است و امیدواریم از تیرماه مخزن اصلی این سد آبگیری شود.

حق شناس به راه اندازی پراوز گرگان به آکتائو اشاره کرد و گفت: امروز با 110 مسافر چهارمین پرواز به آکتائو از گرگان انجام شد و بنا داریم که میزان پروازهای گرگان به آکتائو را افزایش دهیم.

وی بابیان اینکه خط عریض به نرمال در مرز ریلی ایران-ترکمنستان امسال انجام شد، افزود: خشک شدن خلیج گرگان برای دو سه سال گذشته نیست و در این دولت این دغدغه پیگیری و مورد توجه قرار گرفت.

استاندار گلستان بابیان اینکه طرح فاضلاب گنبدکاووس باید مورد توجه قرار گیرد، تاکید کرد: سال گذشته در استان گلستان 300 هزار تن مرغ تولید کردیم و  در برخی از روزها یک هزار تن مرغ به تهران ارسال کردیم و باید از ظرفیت استان در حوزه تولید مرغ حمایت شود.

وی به تامین نیازهای مالی نیروگاه علی آبادکتول تاکید کرد و گفت: حفاری اکتشافات نفت و گاز در گمیشان پیگیری می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار