مدیر کل آموزش و فنی و حرفه‌ای گلستان:

مدیر کل آموزش و فنی و حرفه‌ای گلستان گفت: 63 درصد کارجویان فنی و حرفه ای گلستان در سال 99 جذب بازار کار شدند.

آموزش های فنی و حرفه ای  مصداق عینی اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، حسینی طلب اظهار کرد: ۶۳ درصد افرادی که با عنوان کارجو به مراکز فنی و حرفه‌ای مراجعه کردند پارسال با کمک و مشاوره کارشناس رهگیری اشتغال این اداره کل جذب بازار کار شدند.

وی افزود: هم اکنون ۱۸ مرکز آموزش دولتی، ۱۱۸ کارگاه آموزشی دولتی و ۳۷۲ آموزشگاه بخش خصوصی برای مهارت آموزی در استان فعالیت می‌کنند.

حسینی طلب گفت: آسیب دیدگان اجتماعی، دانش آموزان، فارغ التحصیلان دانشگاهی، زندانیان، سربازان وظیفه، زنان خانه دار، شاغلین بنگاه‌های اقتصادی و افرادی که بیمه بیکاری دریافت می‌کنند از جمله گروه‌های هدف آموزش ما هستند.

وی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی نقش مستقیمی در اشتغال جوانان دارد افزود: سند نیاز سنجی گلستان با استفاده از ظرفیت کارگروه اشتغال شهرستان‌های استان و فرمانداری تهیه شده و نیاز‌های آموزشی هر شهرستان برای تامین نیروی کار مورد نیاز آن منطقه مشخص است.

حسینی طلب همچنین گفت: در ۴ سال گذشته ۷ و نیم میلیارد تومان تجهیزات روز برای کارگاه‌ها خریداری کرده ایم تا مشکلی در روند آموزش وجود نداشته باشد.

او گفت: اخیرا نیز طرحی به عنوان فاینانس خارجی را ارائه کردیم که در صورت موافقت دولت می‌توانیم ۱۷۵ میلیارد تومان برای کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای دولتی استان تجهیزات روز دنیا را خریداری کنیم.

وی افزود: مربیان فنی و حرفه‌ای هر ساله در کارگاه‌های آموزشی مختلف اطلاعات و دانش خود را به روز می‌کنند.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای گلستان همچنین آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را مصداق عینی اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: افرادی که از آموزش‌های مهارتی ما بهره‌مند شوند می‌توانند با کمترین ابزار برای خود درآمدزایی کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار