فرمانده انتظامی گنبدکاووس:

فرمانده انتظامی گنبدکاووس در شرق استان گلستان گفت که از ابتدای سال‌جاری تا کنون ۶۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در این شهرستان کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

۶۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در گنبدکاووس کشف شد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، سرهنگ محمود علیفر روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار، اظهار کرد: امسال ۵۸ فقره پرونده قاچاق کالا با اجناسی مانند چوب قاچاق، لوازم خانگی، سیگار، انواع دارو، لوازم آرایشی و بهداشتی، فرآورده‌های نفتی و ارز دیجیتال در گنبدکاووس تشکیل و ۴۹ متخلف نیز دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی از کشف ۱۶۰ کیلوگرم انواع موادمخدر از ابتدای سال جاری تا کنون در گنبدکاووس خبر داد و افزود: کشف این مقدار مواد در مقایسه بامدت مشابه سال قبل ۷۰ افزایش دارد ضمن اینکه امسال ۴۵۲ معتاد متجاهر و ۱۶۲ خرده فروش موادمخدر نیز دستگیر شدند.

سرهنگ علیفر با اشاره به اینکه موادمخدر یکی از عوامل افزایش سرقت‌های خُرد در گنبدکاووس است، اضافه کرد: امسال وقوع این سرقت‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی گنبدکاووس تصریح کرد: افراد معتاد برای تهیه موادمخدر دست به هر سرقت خُردی از کابل‌های مخابرات و برق گرفته تا لامپ جلوی مغازه‌ها و دریچه کنتور آب می‌زنند اما برای جمع‌آوری آنان در سطح شهرستان فرآیندی تعریف نشده است.

وی ادامه داد: پلیس ظرف ۴۸ ساعت می‌تواند تمام معتادان متجاهر در گنبدکاووس را جمع‌آوری کند اما جایی برای نگهداری همه آنان وجود ندارد و سهم این شهرستان برای انتقال معتادان به مرکز ماده ۱۶ اردوگاه توسکستان گرگان تنها پنج نفر در هر دوره سه ماهه است.

سرهنگ علیفر همچنین گفت که از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۵۰ درصد انواع سرقت‌ها در گنبدکاووس کشف و ۴۴۸ سارق نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی گنبدکاووس با تاکید برضرورت اصلاح برخی قوانین قضایی جهت افزایش بازدارندگی آن، از کشف ۹۱ پرونده مربوط به انواع جرائم سایبری در این شهرستان و دستگیری و معرفی ۵۱ نفر آنها به مراجع قضایی درسال جاری خبر داد.

وی همچنین با تبریک روز خبرنگار، گفت: اصحاب رسانه بازوان پرتوان پلیس در ایجاد احساس امنیت و آرامش برای مردم در جامعه هستند و با اطلاع رسانی مناسب خود در کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کنند.

گنبدکاووس حدود ۳۷۵ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار