مسئول نظارت بر بازار اداره کل استاندارد گلستان:

مسئول نظارت بر بازار اداره کل استاندارد گلستان گفت: در بازرسی اصناف ۳۰۰ واحد صنفی دارای کالای غیر استاندارد ۴ ماه امسال درگلستان شناسایی شد.

انجام ۵ هزار بازرسی استاندارد از فروشگاه‌های گلستان

به گزارش خبرنگار گلستان 24، رضا نوروزی اظهار کرد: در این بازرسی‌ها ۴ هزار و ۷۰۰ واحد صنفی دارای کالا‌های استاندارد بوده، ولی در حدود ۳۰۰ واحد صنفی استان، یک یا چند کالای مغایر با استاندارد داشتند.

وی افزود: در مجموع ۲۵۹ کالای فاقد نشان استاندارد و ۵ کالای مظنون به جعل نشان استاندارد در بازرسی‌های کارشناسان استاندارد مشاهده شد که علاوه بر اقدام قانونی و برخورد با تولیدکنندگان کالا‌های فاقد نشان استاندارد یا مظنون به جعل علامت استاندارد، با استان تولید کننده، سازمان صمت و اتاق اصناف برای جلوگیری از توزیع و خرید و فروش این کالا‌ها نیز مکاتبه شد.

نوروزی گفت: در این مدت اداره کل استاندارد گلستان، ۱۰۲ نمونه از محصولات سطح بازار استان نمونه برداری و در آزمایشگاه‌های تحت پوشش آزمایش کرد که نتایج نمونه‌های آزمون شده تاکنون حاکی از انطباق ۷۲ مورد و مغایرت ۳۰ مورد از آن‌ها با استاندارد‌های ملی بوده است.

رئیس اداره تایید صلاحیت و سیستم‌های مدیریت کیفیت با قدر دانی از همکاری اصناف و فروشگاه‌ها از مردم خواست در صورت مشاهده موارد مغایر با استاندارد در بازار، می‌توانند موضوع را از طریق سامانه تلفن ۱۵۱۷ و یا پیامک ۳۰۰۰۱۵۱۷ به اداره کل استاندارد گلستان اطلاع دهند و یا با ارسال یک پیامک رایگان به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷، از اعتبار و اصالت علامت استاندارد درج شده روی کالا مطمئن شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار