مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ خبر داد؛

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ از حل موانع فنی پروژه گرگان- مشهد خبرداد و گفت: مقرر شده یک شرکت چینی با همکاری آستان قدس رضوی این پروژه را مشارکتی انجام دهد.

موانع فنی پروژه گرگان- مشهد حل می شود

به گزارش گلستان 24، محسن اعتماد با بیان این مطلب اظهار کرد: خبرنگاران عملکرد کارگزاران را رصد کرده و خطاهای احتمالی را بیان می‌کنند.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این اداره کل در طول یک سال، افزود: توسعه راه آهن باید یکی از اولویت‌های استان باشد زیرا در پدافند غیرعامل و ایجاد اشتغال مؤثر است.

وی با بیان اینکه اتصال گرگان به مشهد مهم‌تر از پروژه گرگان به شاهرود است، گفت: نقشه‌های اجرایی این طرح آماده و محاسبات آن انجام شده است.

اعتماد توضیح داد: در یک سال گذشته با محاسبات دقیق و انجام جلسات فشرده، مهم‌ترین موانع فنی و اجرایی این طرح (گرگان- مشهد) را حل کردیم.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ بیان کرد: مهم‌ترین مسأله در اجرای این پروژه، نحوه خروج ایستگاه گرگان تا سرخنکلاته است که معارض بسیاری داشت.

وی ادامه داد: در این طرح با کمترین هزینه، پلاک یک، از گرگان تا سرخنکلاته برقرار و اجرایی شود و مقرر شده یک شرکت چینی با همکاری آستان قدس رضوی این پروژه را مشارکتی انجام دهند و بزودی خبرهای خوبی در راه است.

طبق گفته اعتماد، گره اصلی اولین پلاک است که زمانی که ایجاد شود بقیه پروژه هم اجرایی خواهد شد.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ توضیح داد: با راه اندازی این قطار هم در زمینه حمل و نقل و بار و مسافر اتفاقات خوبی در استان خواهد افتاد و اشتغال فراوانی را هم ایجاد خواهد کرد.

وی بیان کرد: راه آهن گرگان به شاهرود هم لازم است و اگر بودجه و اعتبار داشتیم می‌توانستیم همزمان آن را هم انجام دهیم که البته این طرح در کوتاه‌مدت توجیه اقتصادی ندارد.

اعتماد گفت: هم اکنون معاون توسعه مدیریت وزارت راه به عنوان مدیر این پروژه تعیین شده و مقرر شده برای آن ردیف بودجه اتخاذ یا مشارکتی آن را انجام دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار