به منظور درک بیشتر مفهوم پخش مویرگی مکانیزه بهتر است نخست با مفاهیمی که در ادامه آورده شده اند، آشنایی نسبی پیدا کنیم.

آشنایی با پخش مویرگی مکانیزه

به منظور درک بیشتر مفهوم پخش مویرگی مکانیزه بهتر است نخست با مفاهیمی که در ادامه آورده شده اند، آشنایی نسبی پیدا کنیم.

پخش مویرگی

پخش مویرگی که از آن تحت عنوان فروش مویرگی نیز یاد می شود، فرآیندی است که در طی آن تولید کننده بدون توجه به بخش بندی های بازار کالاهای تولیدی خود را در اختیار مشتریان قرار می دهد. به عبارت دیگر می توان گفت که منظور از پخش مویرگی مسیری است که کالا و خدمات طی می نمایند تا در نهایت به دست مشتری برسند. پخش مویرگی به عنوان مسیری مستقیم از تولید کننده به مشتری زمینه ای را فراهم می سازد که مشتریان کالاهای مورد نیاز خود را بدون واسطه و از عمده فروش خریداری نمایند.

به عنوان مثالی واضح از سیستم های پخش مویرگی می توان به پخش مویرگی مواد غذایی اشاره نمود. سیستم مذکور کلیه مواد غذایی را به صورت مستقیم و بدون واسطه در اختیار مشتریان و مصرف کنندگان نهایی قرار می دهد. بدون شک شما هم بارها و بارها ماشین های باری نیمه سنگین را در حال تخلیه بار در فروشگاه ها و مکان های توزیع دیده اید. این شیوه پخش همان پخش مویرگی است که درباره آن صحبت می کنیم.

اگرچه امروزه استفاده از پخش مویرگی در زمینه های مختلفی همچون لوازم خانگی، مبلمان و... نیز رواج یافته است، اما اکثرا این استراتژی پخش را در رابطه با کالاهای تند مصرف مورد استفاده قرار می دهند. منظور از کالاهای تند مصرف کالاهایی است که ضمن برخورداری از قیمت پایین، به سرعت فروخته می شوند. کالاهای بهداشتی و مواد غذایی نمونه ای بارز از این دسته کالاها هستند.

مفهوم مکانیزه کردن

مکانیزه در لغتنامه دهخدا به انجام شدن کار توسط ماشین دلالت دارد. از جمله مهم ترین مترادف های واژه مکانیزه می توان به خودکار و ماشینی اشاره نمود. منظور از مکانیزه کردن اداره کردن امور بااستفاده از وسایل ماشینی می باشد.

حال که تا حدودی با مفهوم پخش مویرگی و مکانیزه کردن آشنا شدید، وقت آن فرا رسیده است که به معرفی و بررسی پخش مویرگی مکانیزه بپردازیم. اگر شما هم به آن دسته از افرادی تعلق دارید که متمایل به یادگیری مفهوم پخش مویرگی مکانیزه هستید، تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

پخش مویرگی مکانیزه به چه معنا است؟

همان طور که پیش تر اشاره کردیم، مکانیزه بودن یک کار به معنای انجام آن با استفاده از ماشین آلات می باشد. تصور کنید شما یکی از ویزیتورهای شرکت صنایع غذایی X هستید که مواد غذایی تولید شده توسط این شرکت را در فروشگاه ها توزیع می نمایید. از جمله مهم ترین وظایفی که بر عهده دارید، می توان به ثبت سفارشات، دریافت مطالبات، ارائه گزارشات و... اشاره نمود. این تنها بخشی از وظایف شما به عنوان یک عضو از مجموعه پخش مویرگی شرکت مذکور است. هر یک از اعضای این مجموعه عهده دار وظایف متعدد و متنوعی هستند.

همان گونه که می دانید، انجام تمامی این امور به طور همزمان از عهده انسان خارج است. چاره چیست؟ چه باید کرد؟

پخش مویرگی مکانیزه حلال کلیه مشکلات فوق الذکر است. با استفاده از پخش مویرگی مکانیزه حجم زیادی از امور به صورت ماشینی و مکانیزه و با به کارگیری نرم افزار پخش مویرگی صورت می پذیرد. بدین ترتیب ضمن کاهش تعداد نیروی انسانی مورد نیاز، میزان خطاهای انسانی کاهش یافته و سرعت عمل افزایش پیدا می کند.

امروزه استفاده از نرم افزار فروش و پخش مویرگی و بدین ترتیب مکانیزه کردن پخش مویرگی در بسیاری از صنایع به چشم می خورد. از جمله مهم ترین صنایعی که به استفاده از پخش مویرگی مکانیزه روی آورده است، می توان به صنایع غذایی و دارویی اشاره نمود. به کارگیری استراتژی پخش مویرگی مکانیزه موجبات بهبود عملکرد و عملیات اجرایی شرکت های پخش را فراهم ساخته است.

پای تکنولوژی را به صنعت پخش مویرگی باز کنید!

همان طور که می دانید، تکنولوژی و ابزارهای ارتباطی در عصر جدید با رشد شگفت انگیزی مواجه شده و هر روز بیش از دیروز تکامل یافته می شوند. اثرگذاری بی نظیر تکامل تکنولوژی در کسب و کارهای امروزی به خوبی نمایان است. نرم افزارهای پخش مویرگی که اخیرا استفاده از آن ها رواج چشمگیری پیدا کرده و صنعت پخش مویرگی را به سوی مکانیزه کردن سوق داده است، نمونه ای از این پیشرفت حیرت انگیز به شمار می آید.

همانگونه که پیش تر اشاره کردیم، پخش مویرگی مکانیزه با به کارگیری نرم افزارهای پخش و فروش مویرگی به شکلی بسیار بهتر از شیوه سنتی در حال انجام است. با استفاده از این نرم افزارهای کاربردی معرفی کالا و خدمات و سفارش گیری به بهترین نحو ممکن صورت پذیرفته و شرکت ها به صورت لحظه ای در جریان میزان موجودی انبار و پیگیری سفارشات قرار می گیرند.

پخش مویرگی مکانیزه دارای مزایای متعدد و متنوعی است. این مزایا دست به دست هم داده اند و صنعت پخش مویرگی مکانیزه را با استقبال بی نظیری رو به رو ساخته اند. کاهش ملموس چالش های فروش و پخش مویرگی یکی از مهم ترین مزایای پخش مویرگی مکانیزه است. واقعی شدن سفارشات و امکان معرفی کامل طرح های ترویج فروش از دیگر ویژگی های منحصر به فرد مکانیزه شدن صنعت پخش مویرگی می باشد.

آینده در قبضه فروش آنلاین و تجارت الکترونیک

مکانیزه کردن امور و به دنبال آن راحتی انجام کارها موجب رواج قابل توجه پخش مویرگی مکانیزه شده است. بدون شک آینده در قبضه فروش آنلاین و تجارت الکترونیک است. در چنین شرایطی می توان گفت که در دسترس بودن قوی ترین فاکتور برای موفقیت در فروش و پخش مویرگی است. در دسترس بودن اگر چه ممکن است مولفه ای ساده به نظر برسد، اما به تنهایی می تواند یک کسب و کار را متحول کند. اگر با دقت به دور و برتان نگاه کنید، حتما نمونه هایی از این کسب و کارها را مشاهده خواهید کرد.

با ظهور پخش مویرگی مکانیزه روش های سنتی پخش و فروش مویرگی امکان ادامه حیات نخواهند داشت. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که تا چند سال آینده سبک فروش سنتی تغییر شکل داده و جای خود را به طور کامل به پخش مویرگی مکانیزه می دهد. بر اساس این پیش بینی کلیه امور فروش و پخش مویرگی از طریق نرم افزارهای تحت وب پیگیری خواهد شد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار