مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری با بیان اینکه میانگین جمعیت روستانشین در مینودشت ۳۶ درصد از میانگین کشوری بیشتر است، گفت: از ابتدای راه اندازی دهیاریها ۲۳ دستگاه ماشین آلات عمرانی و خدمانی به دهیاری های شهرستان واگذار شده است.

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۵۸ پروژه عمرانی دهیاری های مینودشت

به  گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان24، علی نصیبی، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری، در مراسم‌ افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۵۸ پروژه عمرانی دهیاری های شهرستان مینودشت گفت: ۶۰ درصد از جمعیت شهرستان مینودشت در روستاها سکونت دارند، این‌ درحالیست که میانگین روستانشینی در استان گلستان ۴۷ درصد و در سطح‌کشور ۲۴ درصد است.

وی افزود: سکونت بخش قابل توجهی از اهالی شهرستان مینودشت مردم در روستاها نشانگر رونق چرخه کشاورزی و اقتصاد در این منطقه است.

نصیبی با اشاره به وجود ۶۷ روستای بالای ۲۰‌ خانوار در شهرستان مینودشت گفت: از این تعداد در ۶۵ روستای واجد شرایط دهیاری راه اندازی شده است تا به روند پیشرفت و آبادانی روستاهای این شهرستان سرعت ببخشد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری اظهار کرد: طی دو ماه گذشته اعتبارات خوبی برای دهیاری های شهرستان مینودشت تخصیص پیدا کرده است و امیدواریم دهیاران و اعضای شوراهای روستایی شهرستان، استفاده حداکثری را از این اعتبارات در جهت تسریع در روند توسعه پایدار روستاها داشته باشند.

وی افزود: انتظار می رود با تدبیر بخشداری ها، دهیاران به کمک ناظرین فنی در اجرای پروژه ها اصول فنی و کیفی را رعایت نمایند.

علی نصیبی اظهار داشت: از ابتدای تاسیس دهیاری ها، تاکنون ۲۳ خودرو اعم از حمل پسماند، بیل بکهو و خودرو آتش نشانی و ... در اختیار دهیاری های این شهرستان  قرار گرفته است.

وی افزود: طی ۲ سال گذشته از محل تسهیلات اشتغال روستایی، با همت استانداری و فرمانداری و دستگاه های اجرایی و بانکها و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبلغ ۳۰ میلیارد تومان به ۵۴۱ پروژه جدید اقتصادی روستایی به کمک دستگاه ها و بانک ها، تسهیلات کم بهره پرداخت شده است.

در این مراسم علاوه بر فرماندار شهرستان، مصطفی لو معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری، ممشلو بخشدار کوهسارات، ممشلی بخشدار بخش مرکزی، دادستان، روسای ادارات، دهیاران و اعضای شوراهای روستایی شهرستان مینودشت حضور داشتند.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار