مدیرکل حمل و نقل و راهداری گلستان:

مدیرکل حمل و نقل و راهداری گلستان گفت : مسیرآق قلا به اینچه برون ۵۵ کیلومتر طول دارد و در طی یکی دو سال اخیر به سبب کرونا و سیل تردد در این محور کاهش یافته است اما از محورهای اصلی و مهم استان است.

محور آًق  قلا به اینچه برون از محورهای اصلی و مهم استان است.

به گزارش خبرنگار گلستان 24، مهدی میقانی در خصوص آخرین وضعیت محور آًق قلا به اینچه برون اظهار کرد: در سال های گذشته در این مسیر تردد روزانه سه هزار خودرو به سوی اینچه برون به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد : با توجه به طرح های توسعه ای استان در این محور مانند شهرک هزار هکتاری اترک و منطقه آزاد اینچه برون اهتمام ویژه ای برای بهسازی ، روکش ، مرمت ، ایمن سازی ، خط کشی و نصب تابلو های هشدار دهنده در این مسیر داریم.

میقانی گفت : به تازگی برای ۱۰ کیلومتر نخست این مسیر از سمت آق قلا حدود ۱۰۰ میلیارد هزینه شده است تا با علمیات فنی و مهندسی ایمنی مسیر افزایش و تردد تسهیل شود .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان گلستان گفت : محور آق قلا به اینچه برون از شریان های اصلی استان است و در زمان حاضر تمرکز بر بهبود ظرفیت فنی این مسیر تا سه راهی انبار الوم در استان گلستان است.

وی به دغدغه های مالی فراروی این نهاد اشاره و اضافه کرد:‌ ارزش ریالی راه های استان حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان برآورد می شود که طبق عرف در حوزه راه سازی نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای نگهداری این راه ها در وضع موجود است.

میقانی تصریح کرد : یعنی اگر بخواهیم همین جاده های فعلی را حفظ کنیم باید حداقل پنج درصد ارزش جاده ها اعتبار داشته باشیم که این رقم به ۵۰ میلیارد تومان در سال هم نمی رسد.

وی گفت : برای اینکه در حوزه حمل نقل یک جهش اساسی و مشهود رقم بخورد باید مشوق های جذابی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی پیش بینی شود. با توجه به تنگناهای مالی نظام، امکان اجرا همه پروژه ها راهسازی با اتکا مطلق به اعتبارات دولتی سال ها زمان می برد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار