وجود ۱۲۰ هزار هکتار منطقه غبارخیز در گلستان:

راهکارهای جلوگیری از گسترش پدیده ریزگردها در گلستان امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان بررسی شد.

محیط زیست ؛ متولی پیگیری اجرای برنامه های مقابله با ریزگردها در گلستان

به گزارش خبرنگارپایگاه خبری گلستان24،هادی حق شناس، استاندار گلستان با بیان اینکه علاج بخشی خلیج گرگان که تقریباً ۳۰ درصد آن خشک شده به عنوان کانون اصلی گرد و غبار در گلستان الزامی است گفت: در این جلسه مصوب شد محیط زیست کشور منابعی را در کوتاهترین زمان ممکن به استان تخصیص دهد تا از پیشروی پدیده ریزگرد‌ها در استان جلوگیری شود.

وی افزود: سازمان محیط زیست به عنوان متولی مدیریت پدیده ریزگرد‌ها در کشور است و تلاش داریم با استفاده از منابع ملی سازمان و منابع استانی انتقال آب به خلیج گرگان و لایروبی آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن امکان تهدید شهر‌های استان توسط ریزگرد‌ها را کاهش دهیم.

هادی حق شناس همچنین گفت: با توجه به نهایی شدن سند برنامه هفتم توسعه و بودجه سال آینده؛ بانک‌ها در چند روز آینده اطلاعات مورد نیاز را به اداره کل دارایی ارایه کنند و همچنین دستگاه‌های اجرایی برای ارایه جداول مورد نیاز در خصوص بودجه سال ۱۴۰۱ همکاری لازم را داشته باشند.

علی محمد طهماسبی دبیر ستاد ملی پدیده گرد و غبار کشور هم اعلام کرد: در این جلسه مصوب شد اداره کل محیط زیست متولی پیگیری برنامه‌های مقابله با گرد و غبار در استان باشد و قرار است در حدود ۳ هزار هکتار برنامه‌های اصلاحی انجام شود.

وی افزود : حدود 120 هزار هکتار از اراضی گلستان غبار خیز محسوب می شوند که نیازمند انجام اقداماتی در آنها برای جلوگیری از گسترش پدیده گرد و غبار در استان هستند.

غلامرضا منتظری دبیر مجمع نمایندگان گلستان هم از رایزنی با سازمان حفاظت محیط زیست کشور برای حل مشکل خلیج گرگان خبر داد.

گفتنی است در این جلسه از کتاب سیل مهربانی مجموعه عکس‌های ۴۸ هنرمند عکاس که ۲۵ هنرمند آن گلستانی هستند با موضوع پوشش سیل در استان‌های گلستان، لرستان، فارس، ایلام و سیستان و بلوچستان رو نمایی شد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار