استاندار گلستان :

استاندار گلستان از تلاش برای استمهال وام های کشاورزان آسیب دیده از خشکسالی خبر داد.

تلاش می کنیم وام کشاورزان خسارت دیده را استمهال شود

به گزارش گلستان 24، هادی حق شناس امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد اراضی گلستان تحت تاثیر خشکسالی قرار دارند اظهار کرد: در جلسه امروز مقرر شد جهاد کشاورزی استان گزارش فنی در این زمینه تهیه کند تا آن را به ستاد ملی کرونا برای دریافت دستور استمهال ارسال کنیم.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی گلستان در این راستا گفت : پارسال به ۱۰ هزار کشاورز گلستانی بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد و دادن مهلت چند ماهه و یا چند ساله برای بازپرداخت آن می‌تواند به کشاورزان کمک کند.

خانم جمشیدی افزود : این بهره برداران در بخشهایی مختلفی مانند گلخانه ها، توسعه مکانیزاسیون، سامانه‌های نوین آبیاری، صنایع تبدیلی و دام و طیور از این تسهیلات استفاده کرده اند.

در این جلسه همچنین رئیس سازمان صمت گلستان اعلام کرد: امسال از محل اعتبارات رونق تولید ۲ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال به واحد‌های تولیدی استان پرداخت شده است.

حسین طلوعیان افزود: همچنین از ابتدای مرداد ماه تاکنون درخواست ۱۱۹ واحد تولیدی استان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و برای دریافت حدود ۹ هزار و ۵۶۵ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به بانک‌های عامل ارسال شده است.

به گفته طلوعیان، از محل اعتبارات بازسازی و نوسازی نیز تاکنون درخواست دریافت تسهیلات ۲۷۵ واحد تولیدی برای دریافت ۱۰ هزار و ۹۶۷ میلیارد ریال در کارگروه مصوب شد و ۵۶ واحد تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کردند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار