قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره):

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به تعهد دولت سیزدهم برای ساخت چهار میلیون مسکن، گفت که سهم این نهاد انقلابی از تعهد دولت ۳۶۰ هزار واحد است که در مدت چهار سال برای مددجویان در مناطق شهری و روستایی احداث خواهد شد.

تعهد کمیته امداد در دولت سیزدهم ساخت 360 هزار واحد مسکن است

به گزارش گلستان 24، مصطفی خاکسار قهرودی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح متمرکز ۲ هزار و ۴۹۰ پروژه عمرانی حوزه مسکن کمیته امداد گلستان در شهر گلیداغ از توابع شهرستان مرزی مراوه‌تپه در منتهی الیه شمال شرق استان گلستان، اظهار کرد که کمیته امداد با حمایت نیکوکاران و مردم و نیز همراهی دستگاه‌های مرتبط از جمله بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعهد خود در ساخت مسکن مورد نیاز مددجویان تحت پوشش در سراسر کشور را انجام خواهد داد.

وی از اهتمام و عزم جدی کمیته امداد برای حل مشکل مسکن مددجویان تحت پوشش خبر داد و افزود: افتتاح ۲ هزار و ۴۹۰ پروژه حوزه مسکن این نهاد و آغاز ساخت ۳۰۳ واحد مسکن محرومان گلستان در شهرستان مرزی مراوه‌تپه یکی از صحنه‌های خدمت‌گذاری مسوولان کمیته امداد برای حل مشکل خانه‌دار شدن مردم و مددجویان است.

خاکسار قهرودی همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس (۳۱ شهریور تا ۶ مهر)، اضافه کرد: دشمن با خیال خام خود و با تجاوز ناجوانمردانه‌ای که در سایه حمایت استبکار جهانی و ۸۰ کشور دنیا انجام داد، تلاش کرد دینداری، وحدت و همدلی را از مردم ایران بگیرد اما دفاع جانانه و ایثارگری مردانه رزمندگان در طول هشت سال جنگ تحمیلی مانع تحقق این خواسته شد.

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در این مراسم خانه دار شدن را یکی از بزرگترین آرزوهای مردم به ویژه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد دانست و گفت: بر اساس آمار رسمی وزارت راه و شهرسازی سالانه بیش از ۴۰ تا ۶۰ درصد هزینه‌های هر خانوار صرف مسکن می‌شود.

احمدرضا دالوند افزود: بر همین اساس کمیته امداد در سطح کلان برنامه‌ای با عنوان "توانمندسازی" طراحی کرده که یکی از شاخص‌های اصلی آن تامین مسکن و اشتغال مددجویان است.

وی اظهارداشت: کمیته امداد با حل مشکل مسکن هر خانواده تحت پوشش به نوعی ۴۰ تا ۶۰ درصد این هزینه را از دوش مددجویان بر می‌دارد.

دالوند ادامه داد: این نهاد انقلابی برای حل مشکل مسکن مددجویان در حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله نیز کارهای خوبی انجام داد که از جمله آن می‌توان به ساخت پنج هزار و ۵۰۰ واحد برای زلزله زدگان کرمانشاه در بازه زمانی یک ساله و انجام حدود ۲۳ هزار فعالیت عمرانی برای احداث و تعمیر مسکن آسیب دیدگان در سیل فروردین سال ۹۸ در سراسر کشور اشاره کرد.

مدیرکل دفتر تامین مسکن کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: برگزاری جلسات متعدد میان رییس کمیته امداد و وزیر راه و شهرسازی و نیز رویکرد دولت سیزدهم برای ساخت سالانه یک میلیون مسکن نوید بخش اتفاقات بسیار خوب برای بهبود شرایط مددجویان در سال‌های آینده است.

دالوند افزود: با توجه به قیمت بالای زمین در شهر و اینکه کمیته امداد منابعی برای تامین زمین ندارد، وزیر راه و شهرسازی قول داده تا زمین به صورت رایگان در اختیار این مجموعه به منظور ساخت مسکن برای مددجویان قرار گیرد.

وی گفت: بر اساس تفاهم نامه بین کمیته امداد و بنیاد مستضعفان ۱۰ هزار واحد مسکونی در کشور ظرف مدت ۱۸ ماه ساخته و تحویل کمیته امداد می‌شود ضمن اینکه مقدمات کار ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی دیگر نیز با همکاری قرارگاه امام حسن(ع) سپاه پاسداران در حال فراهم شدن است.

همچنین مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان نیز در این مراسم گفت که امسال و براساس ابلاغ قانون جهش مسکن این نهاد ۳۰۳ واحد مسکونی برای محرومان استان در راستای تفاهم‌نامه بین این نهاد با بنیاد مستضعفان و کمیته امداد احداث می‌کند.

سیدمحمد حسینی افزود: برای ساخت هر واحد مسکونی که امروز عملیات اجرایی آن به‌صورت متمرکز در مراوه‌تپه آغاز شد، یک میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله و ۸۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض توسط بنیاد مسکن و کمیته امداد پیش بینی شده است.

به گفته وی، ساخت این تعداد واحد مسکونی ظرف ۱۸ ماه در استان گلستان ساخته می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار