مدیر کل استاندارد:

نیمه نخست امسال هفت پروانه حد مجاز آلاینده برای محصولات کشاورزی در استان صادر شده است.

صدور ۷ پروانه حد مجاز آلاینده‌ها در گلستان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان 24، رضا دهدشتی زاده، مدیر کل استاندارد گلستان گفت: این پروانه‌ها براساس دستورالعمل کاربردنشان حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی با همکاری جهاد کشاورزی صادر شد.

رضا دهدشتی زاده افزود: صدور پروانه‌های نشان حد مجاز آلاینده‌ها برای کاهش استفاده از سموم و آلاینده‌های مورد مصرف در تولید محصولات کشاورزی به میزان استاندارد است که افزایش کیفیت و سلامت محصولات تولیدی کشاورزی و حفاظت از آب و خاک را به همراه دارد.

وی گفت: آلو، خیار، گوجه فرنگی، سیب زمینی، هلو و نخود محصولاتی بوده اند که برای آن‌ها پروانه کاربرد نشان حدمجاز آلاینده‌ها صادر شده است.

دهدشتی زاده افزود: پس از درخواست تولیدکنندگان متقاضی برای دریافت پروانه یاد شده، کارشناسان کنترل کیفیت و شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده به شکل دوره‌ای از مزارع و باغ‌ها بازدید و از محصولات نمونه برداری می‌کنند.

وی افزود: در صورت انطباق در آزمون‌های باقیمانده سموم، مایکوتوکسین، فلزات سنگین و نیترات، محصول مربوطه پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها دریافت می‌کند.

وی گفت: فرهنگ استفاده از محصولات کشاورزی دارای پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها باید اشاعه پیدا کند و این موضوع سبب افزایش کیفیت محصولات کشاورزی و سلامت جامعه و همچنین تولید محصولات صادرات محور می‌شود.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار