رئیس کل دادگستری گلستان:

رییس کل دادگستری استان گلستان گفت: پیامدهای حقوقی در انتظار مدیران دستگاه هایی است که مصوبات کارگروه رفع موانع تولید را اجرا نمی کنند .

پیامدهای حقوقی در انتظار مدیرانی که مصوبات کارگروه را اجرا نمی کنند

به گزارش گلستان 24، حیدر آسیابی امروز در دامه بازدیدهای میدانی از حوزه های قضایی استان در صدر هیئتی اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی آق قلا ، اظهار کرد: مصوبات کارگروه رفع موانع تولید لازم الاجراست و در صورتی که دستگاه ها نسبت به اجرای مصوبات تمکین ننمایند ، واحد تولیدی ذینفع یا سازمان صمت می توانند به مرجع قضایی ،اعلام جرم کنند .

وی به تلاش های دادگستری برای کاستن تنش ها بین کارگر و کارفرما هم اشاره کرد و افزود: : برای کاهش تنش در پرونده های اختلافی کارفرما و کارگر هم تلاش می کنیم تا پیش از صدور رای ، پرونده را به شورای حل اختلاف ارجاع دهیم تا مشکل با توافق طرفین حل و فصل شود و پیامدهای این اختلافات دامنگیر تولید نشود .

آسیابی با بیان این که متاسفانه بخش عمده مشکلات تولید ، داخلی است گفت: برخی ادارات و دستگاههای اجرایی به جای گره گشایی و تسهیل امر سرمایه گذاری و تولید ، سبب کندی روند سرمایه گذاری و تولید می شوند که امیدواریم پنجره واحد و فرش قرمز سرمایه گذاری بالاخره از شعار به عمل تبدیل شود.

این مقام ارشد قضایی استان تاکید کرد: با پای کار آوردن همه ظرفیت های اجرایی و قضایی استان در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری برای رفع موانع و رونق تولید در استان تلاش می کنیم.

آسیابی با اشاره به این که اصلاح قوانین نظام بانکی یک ضرورت است افزود: بانکهادر پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان به عنوان بنگاه اقتصادی عمل می کنند در حالیکه باید با رویکرد حمایتی و شراکتی کار کنند .

واردات کالا، تفسیر شخصی از قوانین ، تسهیلات با نرخ بالا ٬مشکلات گمرکی و مالیاتی از جمله مشکلاتی بود که تولید کنندگان پیش از سخنان رئیس کل دادگستری گلستان، به آن اشاره کردند و خواستار کمک دستگاه قضایی برای رفع آنها شدند .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار