مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ :

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ گفت: راه آهن یک بیستم جاده، آلاینده سوختی و محیط زیستی دارد و از لحاظ ایمنی هم با جاده قابل مقایسه نیست.

راه آهن یک بیستم جاده، آلاینده سوختی و محیط زیستی دارد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، محسن اعتماد  اظهار کرد: راه آهن یک هفتم جاده سوخت مصرف می‌کند و  فضایی که خط ریلی اشغال می‌کند محدود بوده و با چند متر فضا هم می‌توان راه آهن ایجاد کرد.

وی افزود: پروژه‌های احداث راه‌آهن جزو پروژه‌های معاونت ساخت و توسعه راه‌ها بوده و ما بهره بردار هستیم.

اعتماد  گفت: ما پیگیر پروژه راه آهن گرگان- مشهد بوده و چندین بار برای آن جلسه گذاشتیم و از مشاور طرح، مدیر پروژه و معاونت ساخت راه‌ها برای رفع موانع آن دعوت کرده‌ایم تا زودتر عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی بیان کرد: این مسیر ریلی بسیار حائز اهمیت بوده و سالیانه مسافران زیادی در مسیر گرگان به مشهد هستند که می‌توانند از این راه استفاده کنند.

اعتماد اضافه کرد: برآورد شده سالیانه سه میلیون نفر توسط این مسیر جابجا شوند.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ گفت: هم اکنون مردم با خودرو و هواپیما به مشهد مقدس سفر می‌کنند و با احداث مسیر ریلی بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

اعتماد اظهار کرد: تحقق این امر تردد جاده‌ای را کاهش داده و دسترسی مردم را تسهیل می‌کند و آنها می‌توانند ارزان‌تر مسافرت کنند.

وی بیان کرد: این پروژه توجیه اقتصادی داشته و از سال ۸۹ ردیف اعتباری گرفته ولی هنوز عملیاتی نشده است.

اعتماد با بیان اینکه در یک سال گذشته پیگیری‌های زیادی در این پروژه انجام داده‌ایم، گفت: مشکل فنی خروج ایستگاه گرگان به دلیل تأسیسات بالا در مسیر اتوبان گرگان- آق قلا وجود داشت که آن را با راهکار خلاقانه و با کمترین هزینه و معارض اجرایی می‌کنیم.

وی گفت: از کمیته فنی راه آهن کشور هم موافقت آن گرفته شده است و اسناد فنی و برآورد این پروژه توسط شرکت توسعه راه‌ها انجام و هم اکنون آماده رفتن به مناقصه و انتخاب پیمانکار است.

اعتماد اضافه کرد: آستان قدس هم اعلام آمادگی کرده تا با یک شرکت خارجی این پروژه را اجرا کند و این امر مستلزم آن است که مسئولان استانی همدل و همزبان با ادبیات واحد این پروژه را مطالبه کنند تا در اولویت برنامه‌های دولت قرار گیرد.

وی افزود: نمایندگان استان، استاندار و نماینده ولی فقیه و مردم باید آن را مطالبه کنند تا همه از این موهبت بهره مند شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار