رئیس بنیاد ملی توانمند سازی گندمکاران ایران:

رئیس بنیاد ملی توانمند سازی گندمکاران ایران گفت: با طرح تقویت امنیت غذایی و رفع موانع تولیدات کشاورزی بیش از ۹۰ درصد مسائل و مشکلات کشاورزی و کشاورزان گندم کار مرتفع خواهد شد.

مشکلات کشاورزان  گندم کار با طرح تقویت امنیت غذایی می شود

به گزارش خبرنگار گلستان 24، عطاالله هاشمی در همایش " کشت قراردادی محصول گندم" با حضور شماری از کارشناسان و صاحبنظران حوزه کشاورزی در گلستان برگزار شد ، اظهار کرد: در زمان حاضر برای تولیدکنندگان محصول و خریداران گندم از جمله کارخانه ها مشوق‌های بسیاری برای خودکفایی این محصول در نظر گرفته شده و کشاورزان علاوه بر امتیازات و جایگاه قبلی خود با پرداخت ۱۰ درصد حق بیمه محصولاتشان را بیمه می کنند در حالی که این مقدار در سال های گذشته ۳۰ درصد بود.

وی افزود: در کشاورزی و کشت قراردادی تمام نهاده ها با زمان کاشت به صورت اعتباری در اختیار کشاورز قرار می گیرد و کود، سم و نهاده های مورد نیاز زمان کاشت به صورت اعتباری و رایگان در اختیار کشاورز قرار می گیرد و این هزینه ها زمان خرید محصول از مبلغ خریداری کسر خواهد شد.

هاشمی تاکید کرد: در کشت قراردادی برای تامین نقدینگی سود بسیار پایینی در نظر گرفته شده و در مقابل کشاورزان وظیفه تامین و یاری رسانی برای تولید ۲ میلیون تن گندم را دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار