معاون جهادکشاورزی گلستان:

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت : پرداخت تسهیلات به متقاضیان بخش کشاورزی با سود بالاتر از ۱۴ درصد جذابیت کمی برای فعالیت داشته و باعث ریزش سرمایه گذاران این بخش می شود.

بالا بودن نرخ تسهیلات کشاورزی موجب ریزش سرمایه گذاران می شود

به گزارش گلستان 24، آمنه جمشیدی رودباری اظهار کرد: نیاز واقعی کشاورزی این استان برای استفاده بهتر از ظرفیت‌های این بخش و رونق تولید، دریافت ۱۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی در سال است. 

وی افزود: این تسهیلات بانکی در حوزه های زراعی، باغی، دامپروری، شیلات و آبزیان، سرمایه در گردش، جذب سرمایه گذاری جدید، نوسازی و بهسازی واحدهای تولیدی و استفاده از تکنولوژی جدید در حوزه های مختلف از جمله تامین ماشین های کشاورزی استفاده می شود که در این راستا پارسال حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت گردید.

وی همچنین با اشاره به گلایه بهره برداران و سرمایه گذاران بخش کشاورزی در بالا بودن نرخ تسهیلات بانکی گفت: پرداخت تسهیلات به متقاضیان بخش کشاورزی با سود بالاتر از ۱۴ درصد جذابیت کمی برای فعالیت داشته و باعث ریزش سرمایه گذاران این بخش می شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که برای پایداری رونق تولید بخش کشاورزی باید نرخ تسهیلات پرداختی کاهش یابد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار