رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان:

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان گفت: با افزایش دو برابری، طرح جهش تولید دیم زار‌ها امسال در۴۰هزار هکتار اراضی کلزای گلستان اجرا می شود.

اجرای طرح جهش تولید دیم زار‌ها در۴۰هزار هکتار اراضی کلزای گلستان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان24، علی موسی خانی، رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان با اعلام این خبر گفت : پارسال با اجرای طرح جهش تولید دیم زار‌ها ۲۰ هزار هکتار اراضی کلزا تحت پوشش طرح قرار گرفت که با وجود خشکسالی در هر هکتار ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلو گرم و در مجموع ۶ هزار تن افزایش محصول داشتیم.

وی افزود:  برای اجرای این طرح با ستاد اجرایی فرمان امام استان تفاهم نامه امضا کردیم که بر اساس آن آموزش کشاورزان، تامین بذر و کود و سم و نظارت کارشناسان به صورت رایگان انجام می‌شود.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان اجرای تناوب کشت کلزا و گندم را از اهداف این طرح دانست و گفت: توانمند سازی کشاورزان و نیز کاهش آفات و بیماری‌ها و علف هرز و افزایش تولید گندم استان از اهداف این طرح است.

موسی خانی گفت : در پی اجرای موفق طرح در سال قبل سطح تحت پوشش اراضی کلزای گلستان در طرح جهش تولید دیم زار‌ها  امسال به ۴۰ هزار هکتار افزایش یافته است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار