مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گلستان:

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گلستان گفت: طرح جهش تولید دیمزار‌ها امسال در ۷۰هزار هکتار دیمزار‌های استان گلستان اجرا می‌شود.

اجرای طرح جهش در ۷۰هزار هکتار از دیمزار‌های گلستان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان 24، محمدمهدی سلمان زاده، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گلستان گفت: این طرح پارسال در شش استان از جمله در اراضی کلزای استان گلستان با موفقیت اجرا شد و امسال در پانزده استان از جمله اراضی دیم گندم، جو و کلزا و علوفه استان گلستان را شامل می شود.

وی افزود: تفاهم نامه اجرای این طرح بین ستاد اجرایی فرمان امام استان و جهاد کشاورزی گلستان مهر امسال امضا شدو افزایش بهره وری و تولید در اراضی دیمزارهای استان و افزایش درآمد کشاورزان از اهداف این طرح است.

سلمان زاده ادامه داد: پشتیبانی فنی و مالی از جذب نیرو و پرداخت حق الزحمه کارشناسان، تامین بذر، سموم و کودهای رایگان، آموزش و ترویج دانش و تجارب کشاورزی به بهره برداران و کمک به بیمه اراضی کشاورزی از وظایف ستاد اجرایی فرمان امام در این طرح است.

وی گفت: پرداخت بخشی از یارانه تسهیلات بانکی خرید تراکتور و خرید ماشین آلات کشاورزی برای افزایش بهره وری اراضی کشاورزی از وظایف تعیین شده این ستاد است.

وی افزود: همکاری با جهاد کشاورزی برای آموزش فنی به کشاورزان در میدان و انتقال تجارب کشاورزان موفق به سایر بهره برداران از برنامه های این ستاد است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان گفت: تفاهم نامه این طرح آذر پارسال بین ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت کشاورزی بسته شد و در این طرح بخش فنی آموزشی کارشناسان، برگزاری دوره های آموزشی، معرفی کشاورزان برای عقد قرارداد، اجرای کنترل و نظارت با تیم های مشترک بر عهده جهاد کشاورزی استان است.

محمدرضا عباسی افزود: پارسال در سال اول طرح ما این طرح را در ۲۰هزار هکتار از اراضی دیم گلستان اجرا کردیم و در هر هکتار گندمزار دیم در مقایسه با اراضی خارج از طرح با وجود شرایط خشکسالی ۲۵۰تا۳۰۰ کیلوگرم افزایش عملکرد داشتیم و امسال قرار است در ۷۰هزار هکتار اجرا کنیم و ۲۰هزار تُن افزایش محصول داشته باشیم.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار