مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: از 30 هزار فرصت شغلی عهد شده در استان تاکنون 26 هزار و 246 فرصت شغلی در سامانه رصد ثبت شد که نشان می‌دهد 87 درصد تعهد اشتغال در گلستان محقق شده است.

87 درصد تعهد اشتغال گلستان محقق شد/ شناسایی 67 هزار بیکار مطلق در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ سعید مازندرانی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با اشاره به جمعیت 47 درصدی روستایی در استان گلستان؛ شمار جمعیت فعال گلستان را 604 هزار نفر اعلام کرد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با بیان اینکه 518 هزار نفر در استان جمعیت شاغل هستند، تصریح کرد: نرخ مشارکت مردم استان گلستان در فصل پاییز 38.9 درصد ثبت شده است.

*نرخ بیکاری گلستان 9.3 درصد است

مازندرانی؛ نرخ بیکاری استان را 9.3  درصد عنوان و افزود: 67 هزار بیکار مطلق در استان گلستان شناسایی شده که ثبت سامانه رصد شده است.

وی وجود اشتغال ناقص را یکی از معضلات جدی برشمرد و گفت: شرایط اقلیمی و فعالیت‌های اقتصادی که اکثر با محور کشاورزی و خدمات است از مهمترین دلالیل ایجاد اشتغال ناقص در استان به شمار می‌رود.

* 481 میلیارد تومان از سهمیه اشتغال روستایی مرحله پنجم جذب شد

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان بر لزوم حمایت از بنگاه‌های اقتصادی تاکید کرد و افزود: در مرحله پنجم اشتغال روستایی سهمیه استان 527 میلیارد تومان ابلاغ شد که تاکنون 481میلیارد تومان جذب قطعی‌شده و مابقی در حال جذب است.

مازندرانی با بیان اینکه 6 هزار و 70 طرح در استان از تسهیلات روستایی برخوردار شدند، ابراز کرد: با استفاده از این تسهیلات 8 هزار و 727 فرصت شغلی ایجاد شد.

وی سهمیه تعهد اشتغال استان گلستان در سال 1399 را ایجاد 30 هزار فرصت شغلی عنوان کرد و گفت: تاکنون 26 هزار و 246 فرصت شغلی ثبت ‌شده در سامانه رصد انجام گرفته است که 16 هزار نفر از این تعداد بیمه شدند و 87 درصد تحقق تعهد اشتغال استان انجام گرفت.

* 907 گلستانی یارانه کارمزد گرفتند

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با اشاره به مشکلات بیمه‌ای در استان بیان کرد: با توجه به اینکه اکثر مشاغل خرد هستند و درآمدزایی بالایی ندارند و چیزی حدود 700 الی 800 هزار تومان برای بیمه کردن افراد نیاز است مشکل پوشش بیمه در این بخش وجود دارد.

مازندرانی با بیان اینکه بیمه روستایی و عشایری به 60 هزار نفر افزایش داده شد، گفت: در این زمینه رشد قابل‌مقایسه‌ای اتفاق افتاد.

وی افزود: در زمینه اجرای طرح پرداخت یارانه کارمزد یکهزار و 225 سهمیه برای استان تعیین شد که تاکنون 907 نفر مشمول شدند و 74 درصد از مزایای این طرح برخوردار شدند و مابقی تا آخر سال جذب می‌شوند.

*اشتغال 238 نفر با اجرای طرح کارورزی در گلستان

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: در زمینه کارورزی در سال جاری 238 نفر را مشغول به کار کردیم.

به گفته مازندرانی؛ با اجرای طرح مشوق‌های کارفرمایی در استان 161 نفر مشغول به کار شده‌اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار