مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گلستان:

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت : ۳۰ هزار هنرمند گلستانی در ۷۰ رشته صنایع دستی تولیدات خود را برای بازارهای داخلی و خارجی عرضه می کنند.

 ۳۰ هزار هنرمند در ۷۰ رشته صنایع دستی محصول تولید می کنند

به گزارش خبرنگار گلستان24، احمد تجری اظهار کرد: این استان دارای صنایع‌دستی متنوعی است که می‌توان با رفع دغدغه هنرمندان این بخش در رونق بخشیدن به تولید و تداوم پایدار این نوع کسب‌وکار اهتمام ورزید.

وی افزود: با توجه به جایگاه آموزش برای هنرمندان صنایع دستی در بخش های طراحی ، تهیه مواد اولیه ، تولید ، فروش و بازاریابی اقدامات مناسبی انجام شده است.

تجری گفت : درآمد بیشتر و اشتغال پایدار و خلق فرصت های جدید از جمله ثمرات توانمندسازی هنرمندان صنایع دستی در بخش فروش و بازاریابی است .

وی گفت: پارسال بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات چهار درصد به متقاضیان فعالیت در صنایع دستی و یا افرادی که قصد توسعه فعالیت های خود را داشتند پرداخت شد .

تجری گفت : برای بازاریابی و فروش در فضای مجازی اهتمام ویژه ای انجام شد و سایت‌های اینترنتی متعددی در حوزه کسب و کارهای حوزه صنایع دستی گلستان ایجاد شد و همه مراحل از انتخاب، سفارش و پرداخت وجه در این سایت ها میسر است

وی ادامه داد: در مراوه تپه، کلاله، گالیکش، مینودشت، علی آباد، کردکوی و آق قلا بازارچه دایمی صنایع دستی در حال احداث است که بازار علی آباد و مینودشت در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد .

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: هنرمندان استان همه‌ساله بخشی از تولیدات خود را از طریق واسطه‌ها و یا به‌صورت چمدانی به سایر کشورها صادر می‌کنند که با توجه به شیوع کرونا و تضعیف همه بخش‌های تولیدی و فروش، بازرگانی خارجی نیز تا حد زیادی تحت شعاع این معضل قرارگرفته است.

وی گفت : در شش‌ماهه نخست امسال، میزان تقریبی صادرات چمدانی تولیدات صنایع‌دستی هنرمندان و صنعتگران استان ۷۱ هزار و ۶۷۴ دلار معادل ۱۹ میلیارد و ۸۵ میلیون ریال بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار