مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان یکی از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم را توجه به بحث اشتغال و معیشت مردم دانست و اظهارداشت: طبق برنامه اعلام شده دولت تا پایان سال ۱۴۰۱، یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل در کشور ایجاد می‌شود که سهم استان گلستان بیش از ۶۰ هزار شغل است.

دولت تا پایان سال آینده ۶۰ هزار شغل در گلستان ایجاد می‌کند

به گزارش گلستان 24، سعید مازندرانی روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گنبدکاووس نرخ بیکاری استان در تابستان امسال را ۸.۵ درصد اعلام  و اظهار کرد: تخمین زده می‌شود بین ۶۰ تا ۶۵ هزار نفر در این استان بیکار باشند.

وی در بحث عملکرد اشتغال گفت: گلستان در طرح اشتغال روستایی و عشایری تاکنون با پرداخت بیش از پنج هزار میلیارد تسهیلات به ۶ هزار و ۱۶۱ طرح با اشتغالزایی برای ۹ هزار و ۳۴ نفر جزو استان‌های با عملکرد خوب شناخته می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: سهم گنبدکاووس در تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری ۵۴۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی برای ۷۶۰ نفر است و از محل برگشت این تسهیلات به طرح‌های جدید تسهیلات پرداخت می‌شود.

مازندرانی افزود: تاکنون هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا در گلستان پرداخت شد که سهم گنبدکاووس ۲۰۰ میلیارد ریال است و واحدهای آسیب دیده از کرونا تا آخر آذرماه می‌توانند در سامانه کارا ثبت‌نام کنند.

وی گفت: در بحث مشاغل خانگی سهم گلستان سال گذشته ۵۹ میلیارد ریال تسهیلات بود که امسال با رشد هشت برابری به عدد ۴۷۶ میلیارد ریال رسید که سهم گنبدکاووس از این تسهیلات ۸۰ میلیارد ریال است و دستگاه‌های مرتبط باید هرچه زودتر نسبت به معرفی افراد برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان سهمیه امسال استان در طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی را ۹۷۵ نفر، طرح پرداخت یارانه دستمزد را هزار و ۲۰۰ نفر و طرح مهارت آموزی در محیط کار را ۲ هزار نفر اعلام کرد.

وی همچنین گزارشی از عملکرد تسهیلات بند (ب) تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۰ برای ادارات کل کمیته امداد و بهزیستی استان ارائه کرد و اظهارداشت: سهم بهزیستی استان از این تبصره ۵۶۱ میلیارد ریال و کمیته امداد نیز ۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال است که به ترتیب تاکنون ۱۲۰ میلیارد ریال و ۷۴۲ میلیارد ریال آن جذب شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار