معاون جهاد کشاورزی گلستان:

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان با تأکید بر ضرورت ایجاد کارخانه قند در استان، گفت: کشاورزی حفاظتی یکی از اولویت های اصلی سازمان جهاد کشاورزی گلستان است.

ضرورت ایجاد کارخانه قند در گلستان/ کشاورزی حفاظتی در دستورکار است

به گزارش گلستان 24ر، محمدرضا عباسی اظهار کرد: کشاورزی حفاظتی یک روش برای جلوگیری از تخریب کیفیت خاک بوده و می‌تواند از نابودی مزارع استان جلوگیری کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه افزود: این روش به دلیل امکان کاهش هزینه‌های تولید، کاهش زمان و نیروی کار در آماده سازی و کاشت زمین، سبب کاهش هزینه‌های سرمایه گذاری و نگهداری ماشین آلات در درازمدت می‌شود که موجبات توسعه کشاورزی در استان را فراهم می‌کند.

عباسی توسعه باغات در اراضی شیبدار را یکی دیگر از پروژه‌های اولویت دار استان دانست و گفت: ۷۰ هزار هکتار اراضی شیبدار در سطح استان موجود است که توسعه باغات در این اراضی به تخصیص اعتبارات ویژه، انجام فعالیت‌های آموزشی و همراهی کشاورزان و صاحبان اراضی شیبدار نیاز دارد.

وی افزود: همچنین یکی دیگر از طرح‌های بزرگ اقتصادی ما در حوزه کشاورزی احداث کارخانه قند بوده که نیازمند حمایت مسئولان ذیربط است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان اضافه کرد: این کارخانه یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در حوزه تولید قند در کشور بوده که به منظور سرمایه گذاری در احداث کارخانه قند با ظرفیت پنج هزار تن وارد استان شده است.

عباسی توسعه هزار هکتار گلخانه در سطح استان را یکی دیگر از طرح‌های اولویت دار سازمان جهاد کشاورزی برشمرد و در این خصوص گفت: استان گلستان شرایط مناسبی برای کشت گلخانه‌ای دارد که با توسعه این امر و رفع موانع می‌توان در جهت رونق اقتصادی و اشتغال زایی برای مردم استان گام بزرگی برداشت.

وی در انتها احداث و مرمت جاده‌های بین مزارع، ایجاد زیرساخت شهرک‌های گلخانه‌ای، گیاهان دارویی و شیلاتی و توسعه پنبه در استان را از دیگر پروژه‌های اولویت دار سازمان جهاد کشاورزی در راستای سفر هیئت دولت به استان گلستان عنوان کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار