اعضای شورای شهر گرگان با تصویب چند لایحه دو فوریتی به شهرداری گرگان اجازه دادند تا رقمی در حدود ۲۵۰ میلیارد ریال از بدهی خود را در قالب تهاتر و با فروش تعدادی از املاک و مستغلات شهرداری پرداخت کند تا استمرار اجرای پروژه‌های عمرانی مرکز گلستان با وقفه روبرو نشود.

۲۵۰ میلیارد ریال از بدهی شهرداری گرگان به پیمانکاران پرداخت می‌شود

به گزارش گلستان 24، سی و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر گرگان شامگاه امشب /شنبه /به ریاست عیسی مهری برگزار شد که در این جلسه با ارایه چندین لایحه دو فوریتی از سوی شهرداری گرگان مقرر شد تعدادی از واحدهای مسکونی و تجاری متعلق به بلدیه شهر در قالب تهاتر به برندگان مزایده های فروش این املاک واگذار شود.

بر اساس مفاد این لایحه ، اکثریت برندگان این مزایده ها را پیمانکاران شهرداری تشکیل می دادند که در مجموع لوایح مصوب شده املاکی به ارزش تقریبی ۲۵۰ میلیاردریال به پیمانکاران واگذار شد.

تعدادی از اعضای شورای شهر نسبت به قیمت های تعیین شده از سوی کارشناسان رسمی دادگستری برای این املاک اعتراض داشتند و اعتقاد داشتند که قیمت های تعیین شده نیازمند بازنگری است .

ناصر گرزین یکی از اعضای شورای شهر گفت : هر چند بسیاری از پیمانکاران پروژه های عمرانی شهر مطالبات مالی زیادی شهرداری دارند اما باید قیمت های بروز و دقیق برای این املاک تعیین شود.

وی افزود: تعداد املاک و مستغلات شهرداری محدود است و در واگذاری و فروش این مستغلات باید همه ملاحضات و صرفه اقتصادی شهروندان لحاظ شود.

گرزین گفت :در برخی از این لوایح قیمت های کارشناسی با قیمت های واقعی بازار تناسب ندارد و پایین تراز قیمت بازار است.

شهردار گرگان در خصوص این لوایح اظهارداشت : این لوایح در حدود یک ماه قبل در شورا به تصویب رسیده بود که به سبب منتشر نشدن آگهی این مزایده ها (موضوع لوایح )در روزنامه رسمی ، مصوبه شورا در کمیته تطبیق فرمانداری باطل شده بود.

محمدرضا سبطی گفت :‌این مزایده ها یک بار دیگر با قیمت روز در سامانه ملی ستاد( سامانه آگهی مزایده ها) منتشر و و با تعیین برندگان آن ، لوایح بار دیگر به شورای شهر ارایه شدتا هر چه سریعتر بدهی پیمانکاران پرداخت شود.

سبطی افزود: ملاک در فروش املاک و مستغلات شهرداری تحصیل صرفه و صلاح شهروندان است ، همه در آگهی مزایده و مناقصه برابر هستند و املاک به بالاترین پیشنهاد واگذار می شود.

شهردار گرگان گفت : میزان بدهی شهرداری به پیمانکاران حجم بالایی است و تلاش داریم بر اساس مفاد قراردادبخشی از بدهی ها را در قالب تهاتر پرداخت کنیم .

وی خطاب به اعضای شورای شهر گرگان گفت: در هنگام رای گیری به این لوایح بایدهمه شرایط اقتصادی و عمرانی شهر لحاظ شود و ضمن حفظ منافع شهر ، اجازه ندهیم که پروژه های شهر دچار توقف شوند.

سید میثم حسینی عضو شورای شهر گرگان گفت : در حال حاضر بازار خرید ملک در بخش واحدهای تجاری و مسکن با رکود مواجه شده و قمیت های مندرج در لوایح شورا با قیمت های بازار تناسب ندارد.

در این جلسه شهردار گرگان در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص آخرین وضعیت مدیریت شهرداری گرگان بر پارک النگدره و ناهارخوران اظهار داشت : موارد گنجانده شده در قرارداد پیشنهادی منابع طبیعی فراتر از توان شهرداری گرگان است و ترجیح می دهیم که این پارک ها به متقاضیان دیگری که توان اجرای پیش شرط های منابع طبیعی را دارند واگذار شود.

شهرداری گرگان با ارسال نامه ای به منابع طبیعی گلستان از ادامه مدیریت برپارک های جنگلی جنوب گرگان انصراف داده است .

سبطی گفت : شهرداری گرگان میلیاردها تومان در بخش سرویس های بهداشتی ، نظافت ،پارک کودک،جاده سلامت ، روشنایی و .. هزینه کرده است و تلاش کرده تا این مناطق به عنوان یک فضای اجتماعی مناسب در اختیار شهروندان و مسافران قرار بگیرد

شهردار گرگان گفت : هدف شهرداری از مشارکت در مدیریت ناهارخوران و النگدره، تجاری نبوده و صرفا ارایه خدمت به مردم ملاک اصلی ما است

مهران کاظم نژاد عضو شورای شهر گرگان هم در نطق پیش از دستور خود به سفر قریب الوقوع رییس جمهور اشاره کرد و از شهردار گرگان خواست تا مباحثی مانند افزایش تراکم و تدقیق محدوده گرگان و سرمایه‌گذاری و جذب اعتبار برای کلان پروژه های شهر را در قالب پیشنهادات رسمی به اعضای هیات دولت ارایه کند تا در این خصوص گره گشایی شود.

یکساله شدن قرار دادهای خدمات شهری، پیگیری سالن ورزش اوزینه و انجیراب ،احداث مراکز آموزشی و فرهنگی و ورزشی در کوی طبیعت ، توسعه حمل و نقل عمومی شهر و خریداری حداقل ۱۲۰ اتوبوس شهری در سال ۱۴۰۴ ،برنامه ریزی برای تیم بسکتبال شهرداری گرگان و استقاده از ظرفیت بازیکنان بومی ،برنامه ریزی برای بافت تاریخی و پیگیری خریدا پلاک کاروانسرا واقع در خیابان امام داخل محوطه چهارراه میدان از دیگر مباحث مطروحه از سوی کاظم نژاد خطاب به شهردار گرگان بود

 

ارسال نظر

آخرین اخبار