معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی گلستان

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی گلستان هم از رایزنی‌های این سازمان برای کاهش نرخ سود تسهیلات کشاورزی خبر داد.

پیگیر کاهش نرخ سود تسهیلات هستیم

به گزارش گلستان 24، آمنه جمشیدی اظهار کرد: دولت برای تعیین نرخ سود تسهیلات، آمار بیکاری در استان‌ها را شاخص در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: طبق آمار نرخ بیکاری در کشور، استان ما جزو مناطقی است که نرخ بیکاری در آن کمتر از ۱۱ درصد بوده و جزو استان‌هایی به شمار می‌رود که سود بیشتری به تسهیلات آنها تعلق می‌گیرد.

جمشیدی تصریح کرد: با توجه به اشتغال ناقص و فصلی در استان گلستان ما به این آمار اعتراض کردیم و قرار بر این شد پس از طی شدن مراتب اعتراض این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی گلستان اظهار کرد: تسهیلات کشاورزی به تولیدکنندگان، بخشی از صندوق توسعه‌ی ملی کشور، که حاصل از فروش نفت است و بخشی دیگر از منابع ملی بانک‌ها پرداخت می‌شود.

وی افزود: هرچه فروش نفت بالاتر برود و صندوق توسعه ملی سهم بیشتری داشته باشد به مراتب نرخ سود تسهیلات کشاورزی کاهش پیدا می‌کند.

جمشیدی گفت: با توجه به اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۱ قابل تغییر است ما به عنوان متولیان بخش کشاورزی به وزارت خانه پیشنهاد داده‌ایم که یارانه بیشتری برای کاهش نرخ سود تسهیلات در این حوزه لحاظ کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار