مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان:

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: سرانه آب استان نسبت به سرانه آب در کشور کمتر بوده و حتی از سمنان هم پایین‌تر است.

گلستان از کم آبی مزمن رنج می‌برد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، سیدمحسن حسینی اظهار کرد: میزان آب تجدیدپذیر در گلستان طبق آمارها ۲‌.۵ میلیارد مترمکعب بوده و با توجه به جمعیت دو میلیون نفری استان، سرانه آب برای هر نفر سالانه هزار و ۲۵۰ مترمکعب است که باید صرف بهداشت، صنعت، شرب، گردشگری محیط زیست، کشاورزی و دامداری و غیره شود.

وی افزود: ما ۵۰ سال پیش با یک میلیون نفر جمعیت همین میزان آب را در اختیار داشتیم که در حال حاضر با دو میلیون نفر جمعیت داریم؛ در نتیجه چاره‌ای جز استفاده بهینه و بهره وری از آب نداریم.

حسینی گفت: طبق آمارها طی ۴۷ سال گذشته در گلستان، یک سوم سال‌ها بارندگی نرمال بوده، یک سوم خشکسالی و یک سوم سال‌ها هم ترسالی بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان اضافه کرد: گلستان از یک کم آبی مزمن رنج می‌برد و ما باید با این کم آبی سازگار شویم و از طرف باید تمهیدات بهتری برای سال‌های خشکسالی و سیل اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه سد میرداماد برای تأمین آب شرب در گرگان در میان مدت پیش بینی شده و ۱۴ میلیارد تومان ردیف اعتباری دارد، گفت: کارهای مطالعات و اقدامات اولیه این سد در حال انجام است و تقریباً هشت میلیون مترمکعب آب معادل یک چهارم نیاز آب شرب گرگان را تأمین خواهد کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار