مسوول تشکل مردمی بکوجا:

مسوول تشکل مردمی و کشوری "بکوجا" (بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی) با تاکید برضرورت توجه بیشتر به حوزه تولید و افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی گفت که مهمترین راهکار تحقق این هدف، استفاده از دانش و فناوری و بهره‌مندی از نظرات کارشناسان و صاحبنظران است.

استفاده از دانش و فناوری لازمه تولید و بهبود بهره‌وری در کشور است

به گزارش گلستان 24، سیدعلی لطفی‌زاده روز سه‌شنبه در نشست "هم‌اندیشی، هم‌گرایی و هم‌افزایی حوزه بهبود بهره‌وری در تولید دام سبک از طریق اجرای مدیریت دامداری" با حضور برخی استادان دانشگاه، کارشناسان و مسوولان جهادکشاورزی گلستان در دانشگاه گنبدکاووس اظهار داشت: منظور از افزایش بهره‌وری، تولید بیشر به ازای هر دام مولد و همین‌طور کاهش قیمت تمام شده، و کاهش فشار بر مزارع تولید علوفه و مراتع است که تحقق آن تنها از مسیر دانشگاه و بستر دانش و فناوری امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به اینکه بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی، سازمانی مردم نهاد است که باهدف بهبود وضعیت اقتصادی کشور از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده افزود: این سازمان در استان گلستان سه هدف مهم "بهبود تولید دانه‌های روغنی، تولید پنبه و دام سبک" را دنبال می‌کند و راهبرد تحقق این اهداف نیز استفاده از دانش و فناوری در تولید و بهبود بهره‌وری است.

لطفی زاده اضافه کرد: برای انتقال دانش و فناوری به دامداران گلستان باید از همه ظرفیت‌های تخصصی و کارشناسی استان (صاحبظران، دانشگاهیان، مدیران تصمیم گیر و سیاست‌گذار) استفاده کنیم تا بتوانیم تولید دام سبک و بهره‌وری آن را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: تشکل بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی کشور نیز تلاش دارد استادان دارای صلاحیت در حوزه دام گلستان را به جمع نخبگانی خود اضافه کند تا از ظرفیت آنها از طریق نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی این استان برای انتقال دانش و فناوری به دامداران استفاده کند.

مسوول تشکل مردمی بکوجا همچنین بابیان اینکه دولت به تنهایی قادر به رفع مشکلات و موانع پیش روی تولید نیست و باید از ظرفیت‌های مردمی نیز استفاده شود، گفت: کارشناسان و صاحب نظرات دانشگاه‌ها و ادارات و نهادها باید لباس مردمی بپوشند و باحضور در بین دامدارن و تولید کنندگان به آنها مشاوره‌های علمی بدهند.

لطفی زاده افزود: ارائه راهکارهای علمی به جامعه هدف علاوه بر افزایش تولید و بهره‌وری کشور و شکوفایی اقتصاد آن، سبب توانمندی قشر مولد، ایجاد درآمد و اشتغال بیشتر و خودکفایی در تولید نیز می‌شود.

رییس دانشگاه گنبدکاووس نیز در این نشست گفت: این واحد آموزش عالی با ظرفیت بالایی که در اعضای هیات علمی خود دارد، آماده است برای رفع موانع درحوزه‌های مختلف تولیدی، صنعت و کشاورزی، راهکارهای علمی ارائه دهد و دستگاه‌های اجرایی و متولی استان گلستان می‌توانند در حوزه کاری خود با این دانشگاه تفاهم نامه همکاری امضا نمایند.

ابوالفضل طهماسبی با قدردانی از تشکل بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی کشور در برگزاری این نشست، اضافه کرد: این تشکل با محوریت ورود به مباحث تولیدی بویژه دام و کشاورزی پیگیر امور مختلف است که در استان گلستان و گنبدکاووس با محوریت این دانشگاه، مباحث افزایش تولید و بهره‌وری در دام سبک را پیگیری می‌کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار