مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گلستان:

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گلستان گفت که برای جبران کمبود برق در شهرک‌های صنعتی و مناطق کم‌برخوردار، مجوز احداث ۱۵ واحد نیروگاهی کوچک مقیاس با سرمایه بخش خصوصی در استان صادر شد.

مجوز احداث ۱۵ نیروگاه کوچک مقیاس در گلستان صادر شد

به گزارش گلستان 24، محمد دودانگی با اعلام این مطلب اظهار کرد : نیروگاه‌هایی با توان تولید پنج، هشت، ۱۵ و ۲۵ مگاوات از جمله نیروگاه هایی هستند که سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ساخت آن در گلستان اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی افزود : با ساخت این نیروگاه‌ها، بخشی از مشکل کمبود برق فعالان صنعتی به ویژه مستقر در نواحی و شهرک های صنعتی استان برطرف می شود و دغدغه ها آن ها در تابستان کاهش خواهد یافت.

به گزارش ایرنا گلستان ۱۳ شهرک صنعتی و ۱۱ ناحیه صنعتی دارد که سال گذشته به سبب افت فشار برق و یا قطع آن میلیارد ریال خسارت دیدند.

دودانگی به دیگر اولویت های سرمایه گذاری گلستان اشاره کرد و گفت : سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولاتی که مواد اولیه آن در استان تولید می شود از جمله راهبردهای استان است .

وی گفت : ایجاد واحدهای تبدیلی مانند تولید آب میوه و کمپوت، دانه‌بندی میوه، کارخانه تولید آرد نول و ماکارونی و تولید رب و چاشنی هایی با منشاء گوجه فرنگی از دیگر طرح های اولویت دار سرمایه گذاری در گلستان است که مشوق های ویژه برای سرمایه گذاران در این بخش‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

اقتصاد گلستان بر مبنای کشاورزی بنا شده و سالانه حدود پنج میلیون تن محصول در حوزه‌های دام، زراعت، باغبانی، شیلات و آبزیان و جنگل و مرتع در این استان تولید می‌شود.

ده‌ها هزار بهره بردار گلستانی در بخش کشاورزی، دامی و باغی مشغول فعالیت هستند اما خام فروشی، رونق اندک صنایع تبدیلی و خریدهای تضمینی با قیمت پایین، تاثیرات منفی بر اقتصاد استان گذاشته و علاوه بر اعتراض مستمر کشاورزان موجب انتقاد جدی فعالان صنعتی وابسته شده است.

استان گلستان در تولید ۱۶ محصول راهبردی کشور شامل دانه‌های روغنی کلزا، سویا و آفتابگردان، هلو، توتون و گوشت مرغ رتبه اول، گندم، چغندرقند و خرمالو مقام دوم، شلتوک(برنج)، پیله تر ابریشم، میگو و پنبه رتبه سوم، ماهیان پرورشی و خاویاری رتبه چهارم و جو و زیتون رتبه پنجم کشوری را دارد اما از این ظرفیت بهره چندانی نمی‌برد که اصلی ترین دلیل آن نبود واحدهای صنایع تکمیلی و فرآوری محصولات باغی دامی زراعی و شیلاتی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار