مدیر کل کمیته امداد گلستان:

مدیر کل کمیته امداد و رییس کمیته سازمان های مردم نهاد ستاد دهه فجر گفت: تلاش ما این است که امسال در بخش توانمند سازی خانواده های تحت پوشش، 6200 فرصت شغلی با اعتبار 320 میلیارد تومان ایجاد شود.

6200 فرصت شغلی با اعتبار 320 میلیارد تومان ایجاد می شود

به گزارش خبرنگار گلستان 24، بابایی ظهر امروز ئر نشست خبری ستاد دهه فجر که در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد، اظهار کرد: از زمان سیل 98 تا کنون تعداد 85 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد درآمده اند که 15 درصد حمعیت استان را شامل می شوند.

وی افزود: حمایت های تسهیلاتی و راهبردی شغلی زیادی از مددجویان صورت می گیرد و به دلیل مشکلات اقتصادی و تحریم ها تا زمانی که خاتواده ای به خودکفایی کامل و درآمد پایدار برسد از پوشش خارج نمی شود.

بابایی ادامه داد: امسال در بخش تسهیلات و آمورش افزایش 2 و نیم برابری داشته ایم و سه هزار و 500 شغل برای خانواده های تحت پوشش ایجاد شده است.

وی ادامه داد: سنوات ثبل در حوزه اشتغال فقط از افراد تحت پوشش حمایت می شد اما در حال حاضر صاحبان مشاغلی که افراد تحت پوشش کمیته را به کار گیری تا سقف 100 میلیون تومان تسهیلات کم درصد و پرداخت دو سال بیمه مددجو بکار گرفته شده را پرداخت می شود.

بابایی گفت: با استفاده از طرح راهبردی شغلی بسیاری از مددجویانی که در حرفه های مختلف بخصوص فرش مشغول به کار هستند توانستند فروش خود را تاسقف 10 میلیون تومان بالا ببرند، مواد اولیه را راحت تر دریافت کنند و بازار بهتری برای فروش محصولات خود پیدا کنند.

وی افزود: 350 زن سرپرست خانوار که توسط کمیته امداد بیمه تامین اجتماعی بودند با رسیدن به سن بازنشستگی هم اکنون در حال دریافت مستمری هستند و تعداد 2400 نفر دیگر نیز تحت پوشش هستند که بیمه آنان در حال پرداخت بیمه انان هستیم و در حال حاضر به دلیل کسری بودجه قادر به بیمه کردن زنان سرپرست خانواری که به ما مراجعه می کنند ، نیستیم.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار