استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: این استان با توجه به ظرفیتهای متعدد در حوزه روستاها و سکونت نزدیک به نیمی از جمعیت آن در روستاها، آمادگی دارد استان پایلوت طرح های توسعه روستایی کشور باشد.

گلستان آمادگی پایلوت اجرای طرحهای توسعه روستایی کشور را دارد

به گزارش گلستان 24، علی محمد زنگانه که در مراسم متمرکز افتتاح پروژه های عمرانی اقتصادی روستاهای کشور به مناسبت دهه فجر با حضور دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور سخن می گفت افزود: با تکیه بر تجربیات موفق مرتبط با توسعه روستایی در روستاهایی همچون عطاآباد، پنج پیکر، وامنان و ... که عمدتا با همت جوامع محلی اتفاق افتاده، درصدد تشکیل شورای توسعه در روستاها و تسریع در روند حرکت دهها روستای گلستان به سوی توسعه پایدار هستیم.

استاندار گلستان که به عنوان یکی از دو استاندار منتخب کشور در این مراسم سخن می گفت ضمن تشکر از نگاه ویژه دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور و دکتر مدنی معاون‌ توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری به استان گلستان، خواهان تغییر در روند توزیع اعتبارات ارزش افزوده و سهم بری دهیاری های هر استان به نسبت جمعیت، افزایش سهم مسکن روستایی گلستان در طرح جهش تولید مسکن، افزایش سهم گلستان از اعتبارات قرض الحسنه روستایی قانون بودجه، اختصاص اعتبار ویژه جهت رفع مشکلات آب روستاهای استان و ... شد و گفت: روستاهای استان گلستان به جهت استعدادها و قابلیت های گوناگون در صورت حمایت، میتوانند با گام نهادن در مسیر توسعه بدل به الگویی موفق برای سایر روستاهای کشور شوند.

در پایان این مراسم و همزمان با سایر استانهای کشور، ۳۶۶ پروژه عمرانی و اقتصادی روستاهای استان گلستان با اعتباری بالغ بر ۷۹۷ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

مراسم افتتاح متمرکز پروژه های عمرانی اقتصادی روستاهای کشور به مناسبت دهه فجر به صورت همزمان با حضور معاون اول رئیس جمهور و سایر مقامات کشوری در محل شرکت کشت و صنعت شمه شیر ورامین برگزار و استانداران استانها به صورت ویدئو کنفرانس در این برنامه حضور داشتند.

استانداران گلستان و خراسان رضوی به نمایندگی از سایر استانداران در این مراسم به ایراد سخن پرداختند.

در این برنامه دهنوی معاون اقتصادی استاندار گلستان و علی نصیبی مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری نیز حضور داشتند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار