مدیر کل بنیاد مسکن گلستان:

مدیر کل بنیاد مسکن گلستان گفت: شاخص نوسازی مسکن روستایی در گلستان بیشتر از میانگین کشوری است.


شاخص نوسازی مسکن روستایی گلستان ۱۰ درصد بیشتر از میانگین کشوری

به گزارش گلستان 24، سیدمحمد حسینی در دیدار با مجمع نمایندگان گلستان اظهار کرد: شاخص نوسازی مسکن روستایی در گلستان بیش از ۶۰ درصد و ۱۰ درصد بیشتر از میانگن کشوری است.

وی با بیان اینکه ۸۴ هزار واحد مسکونی طی سال‌های قبل مقاوم و ایمن شده است ادامه داد: برای هر واحد مسکونی یکصد میلیون تومان وام کم بهره با زمان پرداخت ۲۰ ساله داده می‌شود.

حسینی گفت: در شاخص تهیه طرح‌های هادی در استان وضع خوبی داریم و با اینکه این شاخص در کشور ۹۸ درصد است، اما در گلستان برای ۱۰۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار طرح هادی تهیه شده و حتی برای ۵۰ روستای با جمعیت کمتر از ۲۰ خانوار هم طرح هادی تهیه کرده ایم.

وی به کمبود اعتبارات در حوزه بازنگری طرح‌های هادی روستایی هم اشاره کرد و افزود: طرح هادی حدود ۴۰ درصد روستا‌ها نیازمند بازنگری است و طبق دستورالعمل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید سالانه طرح‌های مربوط به ۱۰ درصد این روستا‌ها بازنگری شود.

مدیر کل بنیاد مسکن گلستان افزود: با این حال برای اینکه مردم از روستا‌ها مهاجرت نکنند و جلوی برخی آسیب‌ها مانند حاشیه نشینی گرفته شود ما به صورت موردی الحاق بافت بخشی از اراضی روستایی که در مجاورت بافت واقع شده است را انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه طرح هادی ۴۰۰ روستای استان نیازمند بازنگری است، گفت : بر اساس برخی اولویت‌ها مانند جمعیت و نرخ رشد آن، و نیازمندی‌های روستا‌ها ۱۰۰ روستا را در اولویت بازنگری قرار داده ایم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست بر استفاده بهینه از منابع تأکید کرد و گفت: توجه به توزیع عادلانه امکانات و خدمات رسانی در روستا‌ها از جمله موضوعاتی است که در حوزه بنیاد مسکن با توجه به اهمیت این بخش، باید به آن توجه شود.

وی افزود: مجمع نمایندگان این آمادگی را دارد تا بیش از پیش پیگیر تصویب و تخصیص اعتبارات ملی و استانی به این مجموعه باشد و این انتظار هم از بنیاد مسکن وجود دارد که دست کم فاز اول طرح هادی را در همه روستا‌ها اجرایی کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار