مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان خبر داد؛

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان از افزایش بیش از 60 درصدی شاخص نوسازی واحدهای فرسوده با اجرای طرح‌های بنیاد در این استان خبر داد.

افزایش 60 درصدی شاخص نوسازی واحدهای فرسوده در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سیدمحمد حسینی با تبریک دهه فجر در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری در خصوص پروژه‌های ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: بیش‌از هزار و 500 میلیارد تومان پروژه و طرح‌های عمرانی در دهه فجر بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می‌شود.

حسینی افزود: بنیاد مسکن همچون سایر دستگاه‌های دیگر در راستای محرومیت‌زدایی همچنین عمران و آبادانی روستاها اقداماتی انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: دوهزار واحد مسکونی با مشارکت مردم، همکاری دهیاران، شبکه بانکی و دستگاه‌های اجرایی به بهره‌برداری می‌رسد و چهارصد میلیارد تومان در این بخش هزینه شده‌ است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان افزود: همچنین آغاز عملیات 5هزار واحد مسکونی انجام شد پروانه‌های مسکونی برای این واحدها صادر شده و انعقاد قرارداد با بانک‌ها صورت‌گرفته است هزار میلیارد تومان در این بخش با مشارکت و آورده مردم هزینه می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح‌ها شاخص نوسازی واحدهای فرسوده در گلستان بیش‌از 60 درصد خواهد شد، گفت: این عدد نشان می دهد که شاخص نوسازی واحدهای فرسوده در استان ده‌درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

وی ادامه داد: در حوزه اجرای طرح‌های هادی در قالب جدول‌کشی و بهسازی معابر روستایی 354 پروژه با اعتبار 92 میلیارد تومان بهره‌برداری و شروع عملیات اجرایی داشتیم 143 پروژه افتتاح کردیم و 211 پروژه کلنگ‌زنی شد.

به گفته حسینی؛ با انجام این طرح‌ها شاخص برخورداری روستاهای استان از اجرای طرح‌های هادی به بیش‌از 75 درصد خواهد رسید که امروز شاخص برخورداری استان بیش‌از 20 درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان در خصوص مالکیت بخشی به واحدهای مسکونی روستایی گفت: بیش‌از 2 هزار و 95 جلد سند تحویل مالکان شد تامین زمین برای ساخت‌وساز با همکاری اداره منابع طبیعی و سازمان ثبت اسناد در 800 قطعه زمین به ارزش 32 میلیارد تومان انجام‌شده و 160 هزار مترمربع تحویل واجدین شرایط برای ساخت‌وساز شده‌است.

حسینی بیان کرد: اجرای این طرح‌ها به‌لحاظ محرومیت‌زدایی از مناطق روستایی ماندگاری مردم در روستاها و رونق اقتصادی قطعاً تأثیرگذار خواهد بود و 160 هزار خانوار از طرح‌های بنیاد مسکن برخوردار می‌شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار