شهردار گنبدکاووس:

شهردار گنبدکاووس گفت: به‌منظور کاهش مخاطرات زیست محیطی و آلودگی‌های صوتی و نیز کمک به زیباسازی شهری، بسته تشویقی و حمایتی برای ساماندهی صنوف مزاحم و انتقال آنها به خارج شهر توسط این شهرداری تدوین شده است.

بسته تشویقی شهرداری برای جابجایی صنوف مزاحم

به گزارش گلستان 24، سیدعلی اصغر موسوی اظهار کرد: این بسته تشویقی و حمایتی شهرداری مطابق با تکالیف قانونی از جمله بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، قانون هوای پاک، آیین نامه‌های اجرایی بویژه ساماندهی مشاغل و صنوف مزاحم مصوب ۱۳ آذر ۹۷ هیات وزیران تدوین شده است.

وی اضافه کرد: شهرداری گنبدکاووس برای کمک به خروج داوطلبانه مشاغل و صنوف مزاحم شهری از جمله واحدهای آهنگری، درب و پنجره سازی، تراشکاری‌ها، تعمیرگاه‌ها، نمایشگاه‌های خودرو و کارخانه‌های آرد، مساعدت‌هایی در خصوص کمک به تغییر کاربری مکان جدید و تخفیف عوارض ارزش افزوده ناشی از تغییز کاربری تا ۵۰ درصد، تخفیف در دریافت سهم سرانه‌های عمومی شهرداری، دریافت نکردن بهای خدمات کارشناسی شهرداری و سهم عوارض آماده سازی و اجرای جدول بندی و آسفالت معابر اراضی و مکان جدید درصورتی که در محدوده قانونی شهر باشند، خواهد داشت.

موسوی ادامه داد: شهرداری همچنین جهت انتقال داوطلبانه صنوف و مشاغل مزاحم واقع در هسته درجه یک و ۲ شهری، صاحبان آنها را به مدت هفت تا ۱۰ سال از پرداخت بهای خدمات مدیریت پسماند، عوارض کسب و پیشه معاف و با همکاری برخی بانک ها نسبت به پرداخت تسهیلات به آنها مساعدت خواهد کرد.

شهردار گنبدکاووس بیان داشت: بسته تشویقی و حمایتی شهرداری برای خروج مشاغل و صنوف مزاحم به خارج شهر از سال آینده اجرا خواهد شد و شهرداری رایزنی‌های لازم را با اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی مرتبط به‌منظور تسریع در اجرای این طرح و بهره‌مندی واحدهای صنفی از بسته تشویقی اقدام نماید.

وی بابیان اینکه هم اکنون کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ شهرداری گنبدکاووس درحال شناسایی مشاغل و صنوف مزاحم در محدوده قانونی شهر است، افزود: این کمیسیون درحال تشکیل پرونده برای صنوف مزاحم است و تاکنون برای تعدادی از آنها رای به تعطیلی و انتقال آن به خارج شهر صادر کرده است.

موسوی اضافه کرد: صاحبان مشاغل و صنوف مزاحم جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به شهرداری گنبدکاووس مراجعه نمایند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار