مدیرکل شیلات گلستان گفت: برپایی جشن شکرگزاری پایان برداشت میگو در گمیشان که فردا سه‌شنبه برگزار می‌شود فرصت مغتنم معرفی این صنعت به علاقمندان سرمایه‌گذاری و تاثیر مستقیم آن در رونق اقتصادی استان است.

جشن شکرگزاری پایان برداشت میگو در گلستان برگزار می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدجواد قدس‌علوی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی بیان کرد: در این مراسم از تولید کنندگان و مسوولان و کارشناسان دستگاه های حمایت کننده از صنعت پرورش میگو در منطقه قدردانی خواهد شد.

وی موفقیت مجتمع میگوی گمیشان بعد از رهایی از بیماری لکه سفید و افزایش تولید محصول در سال جاری را الگوی مناسبی دانست و گفت: این موفقیت نمونه بارز اجرای مدیریت همدل و رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.

قدس علوی یادآور شد: امسال پرورش دهندگان میگو در گمیشان موفق به تولید هزار و ۵۶۵ تن محصول از سطح پرورش هزار و ۲۰۰ هکتار در ۸۰ مزرعه شدند.

به گفته وی بین ۸۰ تا ۸۵ درصد تولید مجتمع میگو گمیشان صادر می شود.

به گزارش ایرنا سایت پرورش میگو گمیشان واقع در شمال غرب گلستان، تنها مجتمع تولید میگو در شمال کشور است که تولید انبوه گونه وانامی را انجام می دهد.

پرورش میگو در خطه گلستان از دهه ۷۰ آغاز شد و اجرای طرح بزرگ پرورش میگو در گمیشان پس از مطالعه و ایجاد بخشی از زیرساخت ها از جمله اجرای انتقال آب خزر از سواحل این شهرستان به محل پرورش ، از سال ۹۰ در سطح ۷۰ هکتار از اراضی شوره زار منطقه مرزی و محروم عملیاتی شد که در همان سال ۱۴۰ تن محصول از مزارع زیرپوشش برداشت و ۱۰۲ تن آن به کشورهای اروپایی و عربی صادر گردید.

ثمربخش بودن پرورش میگو در گمیشان برای نخستین سال، ترغیب دستگاه های مرتبط استانی را برای جذب سرمایه گذاری در این حوزه کشاورزی طبق سند آمایش اداره کل شیلات گلستان دوچندان کرد و به مرور طی یک دهه اخیر با جذب اعتبارات دولتی برای ایجاد زیرساخت ها در حوزه های مختلف از جمله خط انتقال آب از دریا، مزارع، صنایع فرآوری و بسته بندی در شهرک ها از جمله گمیشان، اکنون ظرفیت پوشش اجرای این طرح در فاز اول (چهار هزار هکتار ) آن به اتمام رسیده و فاز دوم ( شش هزار هکتار ) با آماده سازی زیر ساخت ها، بستر برای سرمایه گذاران در فضایی به مساحت شش هزار هکتار فراهم  است.

شهرستان مرزی و ساحلی گمیشان واقع در شمال غرب استان گلستان دارای ۸۰ هزار نفر جمعیت بوده که امرار معاش آن ها اغلب بر پایه کشاورزی و صیادی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار