مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان:

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: اجرای کامل طرح آبخیزداری گلستان به ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد تا این طرح‌ها در یک میلیون و ۴۰۰ هکتار از حوضه های آبخیز منطقه به سرانجام برسد.

اجرای کامل طرح آبخیزداری گلستان ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

به گزارش گلستان 24، عبدالرحیم لطفی اظهار کرد: تصویب ۶۶۰ میلیارد تومانی سفر استانی دولت اجرای طرح‌های آبخیزداری، بیابان‌زدایی و اطفای حریق در این استان را شتاب می دهد. 

وی افزود: بیشترین اعتبارات این سفر در حوزه منابع طبیعی به مبلغ پنج هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبخیزداری بود که با آن می توان ۳۷۰ هزار هکتار را اجرا کرد و سطح پوشش آبخیزداری را به یک میلیون و ۵۰ هزار هکتار افزایش داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان به تهدید ریزگردهای صحرای قره قوم ترکمنستان واقع در شمال استان اشاره و اضافه کرد: مصوب کردن هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت برای بیابان زدایی ، سرعت طرح‌های مقابله با این پدیده را در شمال استان شتاب خواهد داد.

به گفته وی حدود ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی مناطق شمالی و مرزی استان گلستان در معرض بیابانی شدن و تبدیل به دشت رسوبی شور قرار دارد که ۵۰ هزار هکتار آن در اولویت اجرای پروژه های آبخیزداری از جمله بوته‌کاری، ایجاد ذخیره نزولات آسمانی، بذرپاشی، بانکت بندی (تامین آب در مناطق خشک با احداث جوی های کوچک افقی که در روی خطوط میزان قرار می گیرند) و ایجاد باد شکن (کنترل ریزگردها) شناسایی شده است.

لطفی سرمایه گذاری در بخش مقابله با اطفای حریق در عرصه‌های منابع طبیعی گلستان را ضروری دانست و افزود: طی چند سال گذشته اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی برای تامین تجهیزات مقابله با آتش در عرصه های منابع طبیعی استان اختصاص یافت که ولی اعتبارات سفر رییس جمهور می تواند بسیاری از کمبودهای این بخش را برطرف کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار