سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان :

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: فرمانداران از امروز به صورت روزانه و لحظه‌ای گزارش وضعیت توزیع اقلام کالای اساسی، قیمت‌ کالاها در بازار را به صورت بر خط و همچنین به صورت مکتوب به این معاونت ارسال کنند.

فرمانداران مکلفند گزارش لحظه ای نظارت بر بازارها را ارسال کنند

به گزارش گلستان 24، سید محمد دهنوی در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های امروز مردم موضوع معیشت است و باید به نحو احسن در این مسیر به وظایفمان عمل کنیم.

وی افزود: به عهدی که با مردم بستیم پایبند باشیم و طی چند روز آینده منتهی به پایان سال و روزهای ابتدایی سال آینده بر موضوع تنظیم بازار نظارت بیشتری داشته باشیم.

ئعنوی گفت: فرمانداران از امروز به صورت روزانه و لحظه‌ای گزارش وضعیت توزیع اقلام کالای اساسی، قیمت‌ کالاها در بازار، برش استانی توزیع مرغ و تخم مرغ، درج قیمت تولید کننده بر روی کالا و قیمت مصرف کننده در قفسه‌های اصناف را به صورت بر خط و همچنین به صورت مکتوب به این معاونت ارسال کنند.

وی ادامه داد: یکی از نکات بسیار مهم و مثبت اجرای طرح درج قیمت تولید کننده بر روی کالاها این است که قیمت‌ها در بخش اعظمی از کالاها کاهش چشمگیر و در بخش دیگر کاهش مختصر داشته است و حتی همینکه در برخی از کالاها شاهد افزایش قیمت نبوده‌ایم نشان از اثربخش بودن طرح است.

دهنوی افزود: نکته دیگری که تمامی فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی موظف بر نظارت شبانه‌روزی هستند، موضوع نظارت بر انبارها است که تا پایان ساعات ۲۹ اسفندماه جاری تمامی فرمانداران و مدیران مرتبط باید نظارت‌ها را تداوم داده و تخلفات را بلافاصله گزارش کنند.

وی اظهار کرد: دستگاه‌های مرتبط در حوزه نظارت و تنظیم بازار مکلفند سطح اطلاع‌رسانی و گستردگی آگاهی بخشی به مردم را افزایش دهند و با فوریت نشست‌های خبری و بازدیدهای میدانی همراه با رسانه در بازار در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: مجموعه صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی بدون تعارف وارد عمل شده و سطح فعالیت‌های نظارتی و اجرایی خود در بازار را افزایش دهند و توزیع عادلانه کالا و قیمت را در بازار با شدت اجرایی کنند.

دهنوی بیان کرد: مجموعه پلیس امنیت اقتصادی و تعزیرات در برخورد با متخلفان و بر هم زنندگان نظم بازار وارد شوند و هیچ واحد صنفی، کارخانه، انبار و تولید کننده اجازه ندارد در خارج از چهارچوب قوانین و مقررات اقدام به توزیع و فروش کالا بخصوص در حوزه کالاها و اقلام اساسی مردم داشته باشد.

وی نصریح کرد: در روزهای پایانی سال بخصوص در سه روز پایانی تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه نظارت و تنظیم بازار باید در آماده‌باش کامل باشند و فرمانداران آماده نظارت‌های سرزده و بدون برنامه باشند.

دهنوی با اشاره به اینکه تا ساعات پایانی سال ۱۴۰۰ شخصا برای بازدیدهای سرزده و نظارت‌های میدانی به تمامی شهرستان‌ها خواهد رفت گفت: فرمانداران آماده حضور سرزده تیم‌های استانی را داشته باشند و ترک فعل و تعلل از هیچ فرماندار و مدیری در این حوزه پذیرفتنی نیست.

وی تاکید کرد: از ۲۵ اسفندماه جاری میوه‌های تنظیم بازار شب عید به فوریت در بازار توزیع خواهد شد و قیمت این میوه‌ها حداقل ۱۵ درصد کمتر از قیمت کف بازار خواهد بود تا بتوانیم تنظیم مناسبی در توزیع و قیمت میوه شب عید در بازار داشته باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار