استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: جمع آوری آب های سطحی در استان یکی از موضوعات پراهمیت است و با توجه به منابع ملی موجود در این زمینه باید مطالعات شهرستانی انجام شود.

جمع آوری آب های سطحی در استان یکی از موضوعات پراهمیت است

به گزارش گلستان 24، علی محمد زنگانه عصر شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با بیان اینکه بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان مصوبه برای گلستان در سفر رئیس جمهور اخذ شد که ۱۲ هزار میلیارد تومان آن در حوزه عمرانی بود، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی باید برنامه اقدامات خود را بر اساس چشم‌انداز ۱۴۰۴ استان برای سال جدید تا پایان فروردین ۱۴۰۱ ارائه دهند.

استاندار گلستان افزود: فرمانداران شهرستان های استان باید هرچه سریع تر مختصات جغرافیایی برای احداث شهرک‌های گلخانه‌ای هر شهرستان را اعلام کنند تا بتوان هر چه سریع تر زیرساخت‌های لازم آماده کرد.

زنگانه اضافه کرد: در حوزه زنجیره تولید تا صادرات و همچنین ایجاد پایانه صادراتی مجوزهای آن باید در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود و صدور مجوزهای بی نام برای برخی پروژه‌ها می‌تواند تمایل سرمایه‌گذاران را به حضور در استان افزایش دهد.

استاندار گلستان گفت: تا پایان فروردین ماه تمامی بانک های ذیل شورای هماهنگی بانک‌ها موظف هستند همکاری لازم را خود را در مسیر توسعه استان اعلام کنند.

وی عنوان کرد: باید بسته های اقتصادی را برای تعامل با هلدینگ‌های بزرگ آماده کنیم و به گونه ای نباشد که پروژه‌هایی با موقعیت مناسب تر مورد توجه سرمایه گذاران قرار گیرد باقی پروژه‌ها بر زمین بماند.

زنگانه با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان، گفت: در سفر رئیس جمهور به گلستان پیگیر پروژه‌های بزرگ و اساسی استان بودیم و عمده اعتبارات به عقب‌ماندگی‌های زیرساختی استان از فراتر از بحث شهرستانی اختصاص یافت البته در مجموع نگاه ما رشد و توسعه کل استان بوده است.

استاندار گلستان اظهارکرد: حمایت های مجمع نمایندگان استان، مدیران دستگاه های اجرایی و نگاه مثبت رئیس جمهور، معاون اجرایی و معاون اول رئیس جمهور موجب شد بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان مصوبه برای استان اخذ شد که ۱۲ هزار میلیارد آن در حوزه عمرانی، ۱۳ هزار میلیارد آن در حوزه اعتبارات پولی و بانکی و ۴۵۰ میلیون یورو در اعتبارات ارزی اخذ شد که تقریباً در هیچ استانی سابقه نداشته است.

وی عنوان کرد: در زمینه نجات علاج بخشی خلیج گرگان اقدامی جهادی انجام شده، قرارگاه سازندگی به عنوان پیمانکار با ترک تشریفات مستقر شده و ۱۰۰ میلیارد تومان به سازمان بنادر برای لایروبی تخصیص یافته و امیدواریم هر چه زودتر شاهد بهبود وضعیت این خلیج باشیم.

زنگانه ادامه داد: دستگاه های اجرایی استان با بیش از ۱۰۷ میلیارد تومان کسری اعتبارات در حوزه جاری مواجه بودند که خوشبختانه اعتبارات مناسبی جذب شد تا رضایت مندی کارکنان در شب عید حاصل شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار