مدیر مجتمع دخانیات گلستان:

مدیر مجتمع دخانیات استان گلستان گفت: سایت گرمخانه قرق سومین سایت بزرگ جهان در رابطه با خشکاندن و عمل آوری توتون است.

گلستان سومین سایت بزرگ گرمخانه خشکاندن توتون جهان را دارد/سرمایه گذاری 20 میلیاردی در تولید سیگار

به گزارش خبرنگار گلستان 24، مهران یونسی در نشست خبری اظهار کرد:  در سایت گرمخانه قرق تعداد 100 دستگاه خشکاندن و عمل آوری توتون وجود دارد که به لحاظ کمی و کیفی این سایت سومین سایت بزرگ جهان است که هر ساله کار آن از شهریورماه آغاز و در آبانماه پایان می یابد.

وی افزود: کارخانه جور و دسته بندی دخانیات گلستان نیز تنها کارخانه فعال کشور است و فرایند تهیه تمامی توتون باسمای کشور در این مرکز انجام می شود.

یونسی گفت: کارخانه سیگارت سازی گلستان نیز از سال 91 آغاز به کار کرد و 4 خط تولید دارد اما ماشین الات آن به روز نیست و به همین دلیل امکان تولید سیگار را با رقم یک یا دو میلیارد نخ ندارد.

وی ادامه داد: ظزفیت کارخانه سیگارت سازی  گلستان به گونه ای است که امکان سرمایه گذاری بخش خصوصی را دارد و در همین راستا به تازگی با یکی از سرمایه گذاران خارجی تفاهم نامه امضاء شده است.

مدیر مجتمع دخانیات گلستان اظهار کرد: مقرر شده این سرمایه گذار مبلغ 20 میلیون یورو در این مجتمع سر مایه گذاری کند و ماشین آلات تولیدی نیز از کشور آلمان وارد می شود و تمامی مراحل اداری این سرمایه گذاری انجام شده است و منتظر اجرای آن هستیم.

وی افزود: تخمین زده شده که با ورود این ماشین آلات و سرمایه گذاری ، تولید سیگار در این کارخانه به 2 میلیارد نخ در سال برسد و نقش مهمی در  اشتغال، صادرات و ارز آوری برای گلستان و کشور داشته باشد.

یونسی گفت: با توجه به اینکه کیفیت توتون های تولیدی در گلستان  بسیار بالا است لذا کشور هایی چون روسیه و اوراسیا از مشتریان ثابت خرید توتون و سیگار از این استان هستند که امید د اریم در بخش کشت توتون و تولید سیگار به صادرات چشمگیری دست پیدا کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار