عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

حضور پرشور گلستانی‌ها در روز قدس/ فریادهایی که برای رهایی فلسطین از چنگال اسرائیل کودک‌کش بلند شد

فارس نوشت: حضور پرشور و انقلابی مردم گلستان در آخرین جمعه ماه رمضان که مصادف با روز جهانی قدس است بسیار دیدنی بود، مردم با در دست داشتن پلاکارت‌های «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» فریاد زدند که آمریکا و اسرائیل کودک‌کش بزرگترین تروریست جهان هستند.

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس امروز مقارن با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همزمان در گلستان و سراسر کشور از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح از مسیرهای اعلام شده به سمت مصلی وحدت شهرستان گرگان برگزار شد.

در این مراسم طیف‌های مختلف مردم گلستان اعم از ترک، کرد، لر، بلوچ، ترکمن و سیستانی آمده بودند و با شعارهای خود حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس را سر می‌دادند، راهپیمایان گلستانی با در دست داشتن پلاکارت‌های مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، انزجار خود را از سران کودک‌کش سعودی، آمریکایی و صهیونیستی نشان دادند.

 

گرزین: دست دشمنان اسلام برای ما رو شده است/ نتیجه مذاکره با شیطان همواره هبوط است

ایسنا نوشت: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به اینکه امروز تمام نقشه های شوم دنیا توسط شیطان بزرگ در حال طراحی و اجراست، گفت: این نقشه های شوم برای همه مسلمانان برملا شده است.

حجت الاسلام عباسعلی گرزین در جمع مردم گنبدکاووس در راهپیمایی بزرگ روز جهانی قدس با اشاره به اینکه تمام قدمهایی که برای تقویت جبهه حق و تضعیف جبهه باطل بر می دارید پاداشی عظیم دارد، اظهار کرد: حال اگر این قدم ها دوشادوش یکدیگر و به صورت جمعی باشد که خشم استکبار را نیز همراه کند عملی صالح و پاداشی بزرگ تر دارد.

 

فرمانده سپاه نینوا: گلستانی‌ها روز قدس زیبا به‌ یادگار گذاشتند

ایرنا نوشت: فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: مردم این استان با حضور باشکوه خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، برغم همه سختی‌ها، روز قشنگ و بیادماندنی به یادگار گذاشتند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار علی‌جمعه ملک‌شاهکوهی روز جمعه در حاشیه مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گرگان‌ اظهارداشت: این روز جهانی را به عنوان یک‌ عید باید به مردم مسلمان جهان به ویژه مردم شیعه و سنی استان گلستان تبریک گفت.

وی بیان کرد: نامگذاری عید بر این روز به این دلیل است که به زودی شاهد نابودی اسرائیل غاصب خواهیم بود.

 

روند نزولی کرونا در استان گلستان ادامه دارد

تسنیم نوشت: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به شرایط زرد کرونایی در استان، گفت: تاکنون ۳ میلیون و ۲۹۹هزار و ۱۳۵ دُز واکسن کرونا در استان گلستان تزریق شده است.

سعید گل فیروزی با اشاره به روند نوسان بستری بیماران مبتلا به کرونا در استان اظهار داشت: امروز 139بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که 7نفر کمتر از دیروز است .

 

شناورهای موتوری گلستان در روز قدس رژه دریایی برگزار کردند

ایرنا نوشت: همزمان با روز جهانی قدس شماری از قایقرانان ،ماهی‌گیران و کارکنان نهادهای دولتی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین با استفاده از حدود ۳۰ فروند قایق موتوری در خلیج گرگان رژه دریایی برگزار کردند.

جمعی از صیادان و ساحل‌نشیان منطقه با همراهی کارکنان نهادهای فعال در حوزه دریا مانند شیلات ، بنادر و دریانوردی و مرزبانی، این گشت و رژه دریایی را برگزار کردند.

 

پایان درگیری اهالی دو روستا در آق قلا با وساطت ریش سفیدان

باشگاه خبرنگاران نوشت:درگیری میان اهالی دو روستا در شهرستان آق قلا با حضور پلیس، وساطت ریش سفیدان و روحانیون محل پایان یافت.

 سرهنگ سجادی، فرمانده انتظامی شهرستان آق قلا گفت: با گزارش شهروندان به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری بین اهالی دو روستا در حومه این شهرستان، بلافاصله ماموران در محل حاضر شدند که مشخص شد در نتیجه این اختلافات و نزاع دسته جمعی بوجود آمده تعدادی از طرفین نیز مجروح شده اند.

به گفته سرهنگ سجادی، پلیس مجروحان را به مراکز درمانی منتقل و چند نفر از عوامل درگیری که باعث برهم زدن نظم و آرامش محل شده بودند را دستگیر کرد و ماجرا از این قرار بود که اختلافات شخصی چند نفر و اقدامات احساسی تعدادی از جوانان دو روستا عامل ایجاد این درگیری بوده است.

 

اختلافات شخصی به درگیری ۲ روستا در شهرستان آق‌قلا منجر شد

ایرنا نوشت: فرمانده انتظامی آق‌قلا در استان گلستان گفت: اختلافات شخصی به درگیری اهالی ۲ روستای این شهرستان منجر شد که در پی آن چند نفر مجروح و عوامل بروز حادثه دستگیر شدند.

سرهنگ اکبر سجادی اظهارداشت: اختلافات شخصی باعث درگیری اهالی روستاهای یلمه‌سالیان و اتحاد سه این شهرستان شد که با حضور پلیس و وساطت ریش سفیدان و روحانیون محل پایان یافت.

وی خاطرنشان کرد: با گزارش شهروندان به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری بین اهالی ۲ روستا در حومه این شهرستان، بلافاصله ماموران امروز در محل حاضر شدند  که در نتیجه این اختلافات و نزاع دسته جمعی بوجود آمده تعدادی از طرفین مجروح شدند.

 

تولید هزار و ۲۰۰ تن عسل در گلستان

باشگاه خبرنگاران نوشت: کارشناس مسئول زنبور عسل جهاد کشاورزی گلستان گفت: سال گذشته هزار و ۲۰۰ تن عسل در مناطق مختلف استان تولید شد.

شبیر بصیری گفت: حدود ۴ هزار زنبور دار با ۲۲۰ هزار کلونی در گلستان فعالیت می‌کنند که در سال گذشته هزار و ۲۰۰ تن عسل تولید کردند.

او گفت: برداشت عسل بهاره امسال که از شهد مرکبات و کلزاست از پایان اردیبهشت آغاز می‌شود. بصیری می‌گوید: برداشت بعدی عسل گلستان مربوط به درخت نمدار است.

 

لاشه یک قلاده فُک خزری در تالاب گمیشان پیدا شد

ایرنا نوشت: نماینده مرکز تحقیقات و بازتوانی سگ‌های آبی هلند از پیداشدن لاشه یک قلاده فُک خزری در سواحل غربی تالاب بین‌المللی گمیشان خبر داد و گفت : تحقیقات در خصوص علت مرگ این آبزی در دست بررسی است.

امیر صیادشیرازی اظهارداشت: هر چند جراحت هایی بر روی بدن این فُک مشاهده می‌شود اما تعیین دقیق علت مرگ نیاز به بررسی و نمونه گیری بیشتر دارد.

فُک، تنها گونه پستاندار دریای خزر است و جمعیت آن به دلیل صید بی رویه در حوزه برخی کشورهای حاشیه دریا سیر نزولی دارد، هر چند به گفته شیرازی؛ در حوزه جنوب خزر و در محدوده استان های شمالی ایران موردی از صید این گونه گزارش نشده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار