سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری:

سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری: دولت قصد حذف یارانه‌ها را ندارد بلکه به دنبال جابجایی محل پرداخت یارانه‌ها به مردم است.

دولت به دنبال جابجایی محل پرداخت یارانه‌ها به مردم است نه حذف آن

به گزارش گلستان 24، سید محمد دهنوی، امشب در گفتگوی ویژه خبری اظهار کرد: هر اقتصادی چهار تابع اصلی شامل تامین و تولید، شبکه توزیع، عرضه و مصرف کننده دارد.

وی افزود: چالش جدی کشور ما بحث نظام پرداخت یارانه‌ها است.

دهنوی گفت: تا کنون بخش اعظم اختصاص یارانه‌ها به تامین و تولید بوده است.

وی افزود: دولت قصد حذف یارانه‌ها را ندارد بلکه به دنبال جابجایی محل پرداخت یارانه‌ها به مردم است.

دهنوی تاکید کرد: برای اصلاح این ساختار که نجات بخش اقتصاد کشور است، مشارکت و اعتماد مردمی ضروری است.

در ادامه علی محمد چوپانی، رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گرگان نیز گفت: ارز ترجیحی، بسترساز قاچاق، احتکار و در نتیجه کمبود و گرانی است.

چوپانی ادامه داد: در کشور‌های همجوار و همسایه ما بر اساس ارز آزاد محاسبه می‌شود و لذا عموماً سراشیبی قاچاق کالا به سمت همسایگان است.

وی با بیان اینکه پارسال نزدیک به ۱۶میلیارد یورو کالای اساسی وارد کردیم، افزود: حذف ارز ترجیحی، صرفه جویی ارزی را هم به دنبال خواهد داشت.

محمد برزعلی، رئیس جهادکشاورزی گلستان هم از تامین کالا‌های اساسی به میزان کافی و نظارت مستمر از تولید تا توزیع و عرضه خبر داد.

وی گفت: روزانه تا ۷۰۰تُن مرغ در استان تولید می‌شود ضمن اینکه بیش از ۲هزار تُن مرغ نیز ذخیره داریم. مصرف تخم مرغ در استان روزانه ۶۰تُن و تولید ما بیش از ۱۷۰تُن است. شکر بیش از ۴هزار تُن و آرد تا چهار ماه ذخیره کرده ایم.

برزعلی با بیان اینکه ۲کارخانه بزرگ تولید روغن کشور در استان ماست، ادامه داد: بیش از ۲هزار تُن روغن خانوار و ۱۵۰تُن روغن سرخ کردنی تامین شده است. ضمن اینکه بیش از ۳۰۰هزار تُن روغن در بنادر کشور در حال بارگیری و ارسال به سراسر ایران است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار