استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: تعمیم روستا محور و تعمیم تجربه مردم محور و مبتنی بر مشارکت های مردمی در روستاهایی با اقلیم مشابه در شهرستانهای آزادشهر، مینودشت و گالیکش به رشد و توسعه آنها کمک می کند.

تعمیم الگوی مردم محور روستای وامنان به پیشرفت جوامع روستایی کمک می کند

به گزارش گلستان 24، علی محمد زنگانه در بازدید از روستای وامنان شهرستان آزادشهر، اظهار کرد: بیش از ۴۷ درصد جمعیت استان در روستاها استقرار دارند و الگوی روستا محور می‌تواند زمینه پیشرفت آنها را فراهم کند.

وی افزود: در الگوی پیشرفت مردم محور بخش دولتی به جای مردم تصمیم نمی گیرد بلکه زمینه تسهیل گری ، تقویت، پشتیبانی و حمایت از آنها را فراهم می کند و آنها به واسطه راهبری یک رهبر اجتماعی ظرفیت های پیشرفت را شناسایی می کنند و با ترسیم برنامه به سمت توسعه حرکت می کنند.

استاندار گفت: روستای وامنان امروز به نقطه ای در مهاجرت معکوس رسیده است که تنها در این روستا ۱۳۰ خانواده بازگشته اند و سرانه درآمد خانوار در آن دو برابر سرانه درآمد خانوار استان است.

وی افزود: باید برنامه های دانش بنیان و استارت آپی در الگوی پیشرفت این روستا تقویت شود و در عین حال مستندات این تجربه موفق ظرف مدت زمان کوتاهی آماده و ارائه گردد.

زنگانه اظهار کرد: تقویت گردشگری عمومی و کشاورزی و همچنین بوم گردی با پیوست فرهنگی در این روستا می تواند منابع جدید درآمدی ایجاد کند.

وی بیان کرد: ما از الگوهای روستا محور که مبتنی بر مشارکت آحاد مردم است حمایت می کنیم و به هیچ عنوان قصد دخالت در برنامه‌های آنها را نداریم و تلاش می کنیم این الگوها را در روستاها و شهرستان هایی با موقعیت مشابه تعمیم دهیم.

استاندار ادامه داد: باید همه همراهی لازم را داشته باشند تا بتوانیم در افق ۱۴۰۴ درآمد سرانه تمامی گلستانی ها را به میانگین درآمد سرانه کشوری برسانیم.

گفتنی است، مردم روستای وامنان طی سال های اخیر با محوریت حجت السلام احمدی روحانی روستا اقدام به کشت زعفران و گیاهان دارویی کردند و امروز به نمونه و الگویی در راستای توسعه روستا محور تبدیل شده اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار