رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: بانک ها مکلف شدند واحد‌های فعال تولید کننده در بخش کشاورزی را به علت بدهی تعطیل نکنند.

بانک ها حق تعطیلی تولیدی های فعال بخش کشاورزی به علت بدهی را ندارند

به گزارش خبرنگار گلستان 24، محمد جواد عسکری عصر روز گذشته در حاشیه بازدید اعضای این کمیسیون از کارخانه کاسپین چیکا گنبدکاووس اظهار کرد: از دو روز گذشته دولت، وزارت جهادکشاورزی، بانک مرکزی و بانک‌های عامل در حوزه تامین اعتبار بخش کشاورزی مکلف شدند واحد‌های فعال تولید کننده در بخش کشاورزی را را به علت بدهی تعطیل نکنند.

وی همچنین با اشاره به خرید کلزا به قیمت ۲۳ هزار تومان توسط بخش خصوصی در گلستان گفت: دولت نیز می‌تواند در یک فضای تشویقی و ترغیبی در راستای تامین روغن مورد نیاز مردم خرید تضمینی کلزا از کشاورزان را به حدود ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان افزایش دهد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: دولت باید هم تولید محور و هم مصرف کننده محور حرکت کند و براساس برنامه یک ماهه‌ی کمیسیون کشاورزی باید وزیر جهادکشاورزی و معاونان وزارتخانه با حضور در جلسات کمیسیون در حوزه صادرات و واردات محصولات کشاورزی، توزیع نهاده‌ها و دارو‌های دامپزشکی گزارش ارائه دهند.

اوی  همچنین با اشاره به برنامه‌های سفر به استان گلستان گفت: گلستان منطقه‌ای ارزشمند از لحاظ تولیدات کشاورزی است که محصولات آن در حوزه‌های غلات، جنگل، شیلات، صنایع تبدیلی و جالیزی به ۲۵ کشور دنیا صادر می‌شود.

عسکری افزود: تلاش می‌کنیم با ایجاد بستر‌های مناسب و ساز و کار‌های عملی و حمایت این استان را به عنوان پایلوت صادرات قرار دهیم تا تولید کنندگان با خیالی آسوده در این حوزه فعالیت کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار