مدیر امور مالیاتی گنبدکاووس:

مدیر امور مالیاتی گنبدکاووس گفت: مردم این شهرستان در سه ماه نخست امسال ۳۷۰ میلیارد ریال مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کردند.

گنبدی‌ها امسال ۳۷۰ میلیارد ریال مالیات پرداخت کردند

به گزارش گلستان 24، احمد نعیمی به تمدید مهلت تکمیل اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۴۰۰ صاحبان مشاغل تا ۱۵ تیرماه جاری اشاره و اظهار کرد: امسال مطابق قوانین و دستورالعمل ابلاغی تمامی اشخاص حقیقی دارای دستگاه کارتخوان، مودی مالیاتی شناخته شده و موظف به تکمیل اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۴۰۰ واحد صنفی یا فعالیت شغلی خود هستند.

وی اضافه کرد: اظهارنامه مالیاتی در ۲ نوع توافقی تا سقف فروش سالانه ۴۸ میلیارد ریال و بیش از این رقم به صورت عادی پیش بینی شده و مودیان تا زمان پیش بینی شده مهلت دارند از طریق سامانه سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس my.tax.gov.ir نسبت به تکمیل اظهارنامه خود اقدام نمایند.

نعیمی با بیان اینکه در هر دو حالت اظهارنامه مالیاتی (توافقی و عادی)، مالیات صاحبان مشاغل برحسب نوع فعالیت و ضریب هر رسته شغلی محاسبه می‌شود، بیان داشت: باتوجه به برخی اعتراضات مردمی و عدم اطلاع آنها از قوانین مالیاتی مربوط به دستگاه کارتخوان، سازمان امور مالیاتی کشور امسال فقط ۷۰ درصد گردش مالی از طریق کارتخوان‌ها و نیز ۵۰ درصد ضریب شغلی را مشمول مالیات کرده است.

وی با تاکید برضرورت تکمیل اظهارنامه مالیاتی توسط مودیان تا پایان ۱۵ تیرماه امسال تصریح کرد: افرادی که تمایل به تکمیل اظهارنامه مالیاتی به صورت عادی دارند باید به صورت شفاف و واقعی، جداول مربوط به خرید، فروش، درآمد و هزینه را در فرم اظهارنامه‌ درج کنند.

مدیر امور مالیاتی گنبدکاووس، سقف معافیت مالیاتی مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ مشاغل شغلی را ۳۶۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: درآمدهای بیش از این مبلغ مشمول مالیات است و مودیانی که اقدام به توافق نمایند می‌توانند بخشی از آن را به صورت نقد و بقیه را حداکثر در چهار قسط پرداخت کنند.

وی همچنین بااشاره به هوشمندسازی سیتسم‌های مالیاتی و نظارت بر گردش مالی صاحبان مشاغل افزود: اخذ مالیات عادلانه، محاسبه الکترونیکی مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی از مزایای این سیستم است.

وی همچین بیان داشت که صاحبان املاک و اشخاص حقوقی نیز طبق قانون تا پایان تیرماه فرصت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را از درگاه الکترونیک سازمان امور مالیاتی تکمیل کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار