معاون امور مجلس رییس جمهور:

معاون امور مجلس رییس جمهور گفت: یک باره نمی‌شود همه مشکلات کشور را برطرف کرد لذا اولویت بندی می‌شود تا به نقاطی که محروم هستند رسیدگی و پروژه‌های نیمه تمام به سرانجام برسد و درآمد کشور فقط صرف هزینه‌های جاری و روزمره نشود و روی سرمایه گذاری کار کنیم.

یک باره نمی‌شود همه مشکلات کشور را برطرف کرد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، سیدمحمد حسینی امروز در مراسم عید قربان مردم اهل سنت کلاله در مجتمع شیخ داغستانی این شهرستان اظهار کرد:از روز اول تلاش دولت سیزدهم، ایجاد تحول در کشور بود و سند تحول نوشته شده در ۳۷ موضوع بعد از چند ماه در اختیار دستگاه‌ها قرار گرفت و بعد هم سفرهای استانی برای محوریت حل محرومیت‌ها و مشکلات در جای جای کشور در حال انحام است.

وی افزود: چند روز قبل وزیر نفت اعلام کرد تاکنون ۲۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در توسعه میادین نفت و گاز انجام شده و باید آینده نگر باشیم تا بتوانیم تولید را توسعه دهیم و باعث اشتغال و افزایش صادرات شویم.

حسینی افزود: ایران را بهشت معادن می‌دانند که باید روی این ظرفیت کار شود و در بحث کشاورزی با کمبود در بسیاری از استان‌ها مواجه هستیم که باید تدبیری برای آنها در تغییر نوع کشت، نحوه آبیاری و استفاده از آب دریا اندیشیده شود و همه این برنامه‌ها یکی بعد از دیگری انجام می‌شود.

معاون رییس جمهور، ایران را یکی از پرهمسایه‌ترین کشورهای دنیا دانست و گفت: سیاست همسایگی که مدت کوتاهی از اجرای آن می‌گذرد جواب داده و ایران می‌گوید دنیا محدود به اتحادیه اروپا نیست.

حسینی اظهار کرد: ایران می‌خواهد با روسیه و چین به میزبانی ونزوئلا در نزدیکی آمریکا مانور نظامی انجام دهد و رزمایشی برپا کند و این نشان از عزت و اقتدار جمهوری اسلامی است و در کنار آن باید بحث‌های اقتصادی را حل کنیم.

وی گفت: ایران می‌خواهد با روسیه و چین به میزبانی ونزوئلا در نزدیکی آمریکا مانور نظامی انجام دهد و رزمایشی برپا کند و این نشان از عزت و اقتدار جمهوری اسلامی است و در کنار آن باید بحث‌های اقتصادی را حل کنیم.

حسینی ادامه داد: دلسوزان نظام می‌خواهند «اجرای عدالت» به عنوان شعار مهم همه انبیا و آزادیخواهان جهان در طول تاریخ و آرمان بزرگ بشری در کشور اجرا شود و راه آن محرومیت زدایی و رسیدگی به مناطق کمتر توسعه یافته است.

معاون رییس جمهور گفت: امام خمینی(ره) بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب فرمان جهاد سازندگی را برای این صادر کردند که روستاها آباد و به مناطق محروم رسیدگی شود و اقدامات گسترده با وجود هشت سال جنگ تحملی و بعد از آن جنگ اقتصادی، سایبری و رسانه‌ای در کشور انجام شد و ایران امروز از نظر نظامی به حد رسیده که هیچ کس نمی‌تواند آن را تهدید کند.

وی افزود: امام خمینی(ره) پرچم‌دار وحدت بود و علمای بزرگی مانند مرحوم آیت الله بروجردی به دلیل فراست و ذکات و آشنایی با توطئه تفرقه افکنانه دشمنان، مجموعه تقریب را راه اندازی کرد.

معاون رییس جمهور ادامه داد: مومنان باید نسبت به شعار کشورهای غربی و استعمارگران با عنوان تفرقه بینداز و حکومت کن زیرک و هوشیار باشند و جای افتخار است که مردم ایران از اقوام‌ و قومیت‌های مختلف ترک، لر، عرب، بلوچ، ترکمن و فارس در کنار هم از اسلام دفاع کردند و امروز ایران با سربلندی به دنبا ثابت کرد که به آموزه‌های دینی خود پایبند است.

حسینی با تاکید بر حفظ عزت و شکوه مسلمانان و تن ندادن آنان به ذلت در مقابل بیگانگان، گفت: حضور حکام وابسته و دست نشانده در برخی بلاد و کشورها باعث ایجاد تفرقه و سیطره دشمن شده و منابع و ذخایر مسلمانان در این کشورها به چنگال دشمنان افتاده و گرفتار فقر و محرومیت هستند.

وی بیان کرد: اعتقاد داریم همین حرکتی که در ایران آغاز شده و مردم دست به دست هم داده و تفرقه و نزاع را کنار گذاشتند باعث جایگاه والای جمهوری اسلامی در دنیا شده به طوری که هیچ کس در دنیا نمی‌تواند ما را تهدید کند.

معاون رییس جمهور افزود: توانستیم نشان دهیم که مسلمانان می‌توانند روی پای خود ایستاده و از حیثیت، کیان و کرامت خود دفاع کنند و وقتی آمریکایی‌ها سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی را هدف قرار دادند پایگاه عین الاسد آنها مورد هجمه قرار گرفت و وقتی پهبادشان می‌خواست به قلمرو ما تجاوز کند شکار شد.

حسینی ادامه داد: ایران همان گونه که در حیطه نظامی توانست به یک جایگاه ممتازی دست یابد باید بتواند در حوزه اقتصاد هم کارهای بزرگی انجام دهد به ویژه در این دوره که همگرایی خوبی در کشور وجود دارد و همه دلسوز ملت هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار