رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) :

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: امسال ۲۰۰ تن پیله ابریشم توسط مددجویان کمیته امداد کشور تولید شد که استان های خراسان شمالی، گیلان و گلستان در این میزان تولید بیشترین سهم را داشتند.

تولید ۲۰۰ تن پیله ابریشم توسط مددجویان کمیته امداد

به گزارش گلستان 24، سیدمرتضی بختیاری روز جمعه در آیین بهره برداری از شهرک اقتصاد مقاومتی زنجیره صنعت نوغانداری در روستای ایمر شهرستان مزرعه اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) در صنعت نوغانداری در کشور حرف اول را می زند که سند افتخاری از مددجویان  تولیدکننده جامعه هدف کمیته امداد در عرصه اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: یکی از اهداف تفاهم نامه همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و وزارت جهاد کشاورزی ایجاد ۲۰۰ هزار اشتغال پایدار به ویژه در صنعت پیله ابریشم و نوغانداری است.

بختیاری بیان کرد: براساس برنامه پنج ساله ششم کمیته امداد  امام خمینی (ره)  توانمندسازی مددجویان در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری در راستای توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی راس برنامه‌های این نهاد است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در راستای این برنامه پنج ساله ششم  مجتمع اقتصادی موظف به ایجاد ۲۰۰ طرح اشتغالی برای خودکفایی جامعه هدف  کمیته امداد است تا از تحت پوشش این افراد خارج شوند.

بختیاری افزود: امکان دارد یک طرح اقتصادی هزاران اشتغال ایجاد کند و این ماموریتی است که بر دوش مجتمع اقتصادی کمیته امداد است  که بازوان کمیته  در اجرای توانمندسازی مددجویان است.

وی اظهار داشت: به یقین ماموریت کمیته امداد امام خمینی(ره) توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای تهی دستان با حفظ رعایت حرمت و تکریم است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: کمیته امداد   زنجیره صنعت نوغانداری کشور را از وجود دلال ها و واسطه ها و  ظلم به کشاورزان پاک کرد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: سال گذشته ۵۰ هزار تومان خرید و فروش پیله ابریشم می شد که   در سال جاری  بیش از ۲۵۰هزارتومان در استان های پیشرو خراسان شمالی، گیلان و  گلستان فروخته شد.

بختیاری افزود: با ورود کمیته امداد امام خمینی(ره)  و همکاری جهاد کشاورزی در صنعت نوغانداری افرادی که  در این راستا چندین ماه برای ابریشم، برگ ابریشم، تولید و وارد بازار کردن محصولاتشان تلاش می کردند و  با کار افتادن کارخانه جاتی که درگذشته  خوابیده بود این صنعت دوباره احیا شده است.

وی اظهار داشت:  ایجاد خزانه برای کمیته امداد امام خمینی(ره) بسیار مهم است و در این راستا سال گذشته  ۵۰ هکتار زمین در گلستان   درخت توت و توتستان ایجاد شد.

بختیاری بیان کرد: مرغوبیت کرم ابریشم و نوع برگ درخت توت دغدغه تولیدکنندگان مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) است و ویژگی های درخت توت ۱۲۰ تا ۱۵۰ سال عمر می کند دست کشاورز را در نوغانداری باید  بگیرد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت:فرش دستبافت تولیدی مددجویان کمیته امداد  از سوی سازمان مالکیت معنوی جهانی با عنوان لوگوی «احسان» ثبت جهانی شد و امروز  در سطح جهان مشتری دارد و به یقین با قرار دادن ابریشم  به بافندگان در کنار درآمد، عزت خواهند داشت.

 بختیاری اظهار داشت: از ابریشم های تولیدی مددجویان در صادرات  بافت تابلوهای صنایع دستی استفاده می تواند شود.

وی افزود:  امام علی (ع) در ۲۵ سال خانه نشینی  ۸۰۰ قنات را ایجاد، آباد   و در اختیار نیازمندان  و وقف کردند گذاشتند و تلاش های بی پایان اجتماعی و اقتصادی برای نفع جامعه داشتند که امروز الگوی خوبی برای خیران هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار