سرپرست کمیته امداد ‌گلستان گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی برای مددجویان زیرپوشش در شهرستان‌های غرب استان ‌اختصاص داده شده است.

اختصاص ۱۸.۵ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال مددجویان کمیته امداد ‌غرب گلستان

به گزارش گلستان 24 ؛ به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان، اسکندر اسکندری در دیدار با رامین نورقلی‌پور، نماینده غرب استان در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: اشتغال و توانمندسازی مددجویان از اولویت‌های این نهاد در سال‌جاری است که امیدواریم با ایجاد اشتغال و خودکفایی آن‌ها، گام بزرگی برای توانمندسازی و خروج آن‌ها از چرخه حمایتی این نهاد برداریم.

وی افزود: امسال با توجه به مشکلات اقتصادی به تمام مددجویان در نوبت دریافت معیشت، تسهیلات قرض‌الحسنه، کمک هزینه دریافت اجاره و ودیعه مسکن، کمک‌های موردی و کمک هزینه درمان و نگهداری سالمند و کمک هزینه پرداخت جهیزیه اعطا شده و تعداد افراد پشت نوبتی به صفر رسیده است.

اسکندری بیان داشت: مجلس شورای اسلامی می‌تواند با حمایت همه جانبه و تخصیص اعتبارات بیشتر به این نهاد زمینه ارائه خدمات بهتر به نیازمندان و اقشار کم‌درآمد را فراهم کند.

وی با اشاره به تخصیص بیش از 13 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان شهرستان های غرب استان گلستان در سال گذشته یادآور شد: در 6 ماهه نخست امسال، از 18 میلیارد و 500 میلیون تومان منابع تخصیص یافته به این چهار شهرستان با تعهد ایجاد اشتغال برای 872 نفر، تاکنون از این مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون تومان در شهرستانهای بندرترکمن، بندرگز، کردکوی و گمیشان برای اشتغال  150 مددجو جذب شده است.

به گفته اسکندری، شهرستان‌های کردکوی، بندرگز، گمیشان و بندرترکمن دارای حدود 16 هزار نفر و بیش از 9 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان است که 4 هزار و 900 خانوار آن مددجویان شهری و حدود 4 هزار و 500 خانوار آن ساکن روستا هستند.

انتهای پیام/تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار