رییس کل دادگستری گلستان:

رییس کل دادگستری گلستان گفت: فعالیت قاچاقچیان چوب استان برای جلوگیری از قطع غیرقانونی درختان جنگل هیرکانی و نابودی این عرصه مهم محیط زیستی با نظارت مستمر بر واحدهای خرید و فرآوری چوب رصد می‌شود.

خرید و فروش درختان در کارخانه‌ها و مراکز فرآوری چوب گلستان رصد می‌شود

به گزارش گلستان 24، حیدر آسیابی اظهار کرد: مراکز خریدار چوب در استان نظارت و پایش می شود تا کسانی که اقدام به فروش چوب های قطع شده از جنگلهای استان می کنند، در زمانی کوتاه دستگیر شوند.

وی بیان کرد: منابع طبیعی گلستان هم مکلف شده نظارت های بر پروانه بهره برداری از جنگل‌ها را بیشتر کند تا از قطع غیرقانونی درختان جلوگیری شود .

رییس کل دادگستری گلستان از افزایش سرعت رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده های قاچاق چوب خبر داد و گفت: این پرونده‌ها در دادگاه ها ، دادسراها و یا تعزیرات باید یک ماهه تعیین تکلیف شود و اگر در این مدت پرونده به نتیجه نرسید علت آن اعلام شود .

وی همچنین بر تلاش دستگاه های متولی برای پیشگیری از بروز آتش در جنگل‌ها و مراتع گلستان تاکید کرد و گفت: تجهیزات و امکانات مورد نیاز پیشگیری و پیش بینی آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی باید فراهم شود تا در صورت آتش سوزی، تلاش برای خاموشی آن در زمانی کوتاه آغاز شود.

آسیابی افزود: شرکت های دانش بنیان گلستان ظرفیت خوبی برای نظارت و پایش هوشمند جنگلها دارند که امیدواریم از این فناوری های نوین استفاده شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار