رئیس کل دادگستری گلستان:

رئیس کل دادگستری گلستان از آغاز تشریفات انتقال مدیریت پتروشیمی گلستان به سرمایه گذار جدید خبر داد .

انتقال فعالیت های پتروشیمی گلستان به سرمایه گذار جدید

به گزارش گلستان 24، حیدر آسیابی اظهار کرد: در رایزنی که به تازگی با وزیر نفت، مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایران و نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی مجلس و هلدینگ خلیج فارس انجام دادیم جمع بندی نهایی انجام شد و تشریفات قانونی برای انتقال مدیریت پتروشیمی گلستان از جمله انتقال سرمایه، موضوعات بورسی، حسابرسی‌ها و افزایش سرمایه آن در حال انجام است.

وی افزود: هلدینگ جدید قرار است ۲۲ هزار میلیارد تومان در پتروشیمی گلستان سرمایه گذاری کند که با آغاز کار اجرایی این طرح پس از ۱۶ سال، از رکود خارج خواهد شد.

آسیابی ادامه داد: راه‌اندازی مجتمع پتروشیمی گلستان از مطالبه‌های مردم استان بود که پیگیری آن توسط رئیس قوه قضاییه آغاز شد و با اختیار ویژه‌ای که به دادگستری استان تفویض کردند تلاش‌ها از آذرماه پارسال در دستگاه قضایی آغاز و خوشبختانه به نتیجه رسید.

رییس کل دادگستری گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک هفته خبرنگار بر اهمیت نقش رسانه‌ها در تامین امنیت روانی جامعه تاکید کرد و از رسانه‌های خواست: به جای قضاوت به وظیفه جایگاه تبیینی خود بپردازند.

رییس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه مهمترین انتظاری که از رسانه‌ها داریم این است که مسائل و مشکلات را به گوش مسئولان برسانند گفت: رسانه‌های استان همیار دستگاه قضایی و به ویژه دادستان‌ها در موضوعاتی از جمله حفظ حقوق عامه مردم، شناسایی آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی باشند.

وی از رسانه‌ها خواست: هنگام انعکاس مشکلات امیدآفرینی را سرلوحه خود قرار دهند و مراقب باشند ناخواسته سبب سیاه نمایی و تزریق نا امیدی به مردم نشوند.

وی با اشاره به جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری افزود: رسانه‌ها با افتخار دستاورد‌های نظام را تبیین کنند چرا که رسانه‌های معاند در صدد سیاه نمایی مشکلات کشور هستند در حالی که توانمندی‌ها و پیشرفت‌های نظام در همه ابعاد قابل کتمان نیست.

رییس کل دادگستری گلستان در بخش دیگیری از سخنان خود از اقدامات دادگستری استان برای رونق تولید هم گفت و اضافه کر د: بازدید از شهرک‌ها و نواحی صنعتی شهر‌های مختلف استان از جمله آق‌قلا، گنبدکاووس، نشست با فعالان دانش بنیان در شرکت‌های دانش‌بنیان در محل پارک علم و فناوری، نشست با فعالان اقتصادی استان، بازید از ۱۴ شرکت دانش‌بنیان، فعالیت میز خدمت دادگستری برای رفع موانع و مشکلات تولید، بخشی از تلاش‌های دادگستری استان در راستای تحقق شعار سال و کمک به رونق تولید در استان است.

وی صدور سند برای زمین پارک علم و فناوری و شهرک صنعتی «پنج‌پیکر» در ترکمن، رونق واحد‌های تولیدی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در استان را از دیگر اقدامات دادگستری استان عنوان کرد.

رییس کل دادگستری گلستان گفت: دادگستری استان نخستین ورود جدی خود را برای نجات خلیج گرگان و اجرای طرح گردشگری آشوراده انجام داده و حتی در دادستانی مرکز استان پرونده‌ای برای ترک فعل مدیران که به وظیفه خودشان به موقع عمل نکرده‌اند، تشکیل داده است.

رییس کل دادگستری گلستان به تلاش دادگستری استان برای جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز هم اشاره کرد و گفت: اکنون کار ساخت و ساز غیرمجاز در روستای تاریخی «زیارت» گرگان با تشدید نظارت‌ها به صفر رسیده است.

آسیابی افزود: همزمان با افزایش نظارت‌ها برای پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، دادگستری استان تلاش برای کمک به اقتصاد و معیشت مردم این منطقه را از طریق رفع موانع گردشگری، پیگیر است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار